lägger upp en tråd på nya chassiet som jag vart till kalmar och hämtat.
Alla inlägg och bilder är kopierade från ett annat forum om nån funderar på varför inte texten hänger ihop riktigt!
Motorn som sitter i nu sitter bara där för att ha å bygga insug och grenrör efter.
Bilen kommer lackas om efter att Team x racing önskat detta.
Samarbets partners sökes!
Motorn är då en B5234 som är borrad till 81,5 och blocket är toppdeckat 0,2.
I botten sitter en orginal 90 vev. LG speed stakar och JE kolvar.
vidare så är toppen portad och kommer köra GLT kammar.
Styrsystemet är ett Nira I3 +
Spridare 1600 cc
Bilen kommer köras på E85
Turbon är en Holset HX 55 med 66 IN / 72 UT och # 19 avgashus
Ja lite mer har väl hänt..
har fått insuget lackat nu så lägger väl upp nån bild på det och senare idag kommer nog bilder på grenröret om jag hinner punkta ihop det sista på det idag :thumbright:
Fick bli samma färg på insuget som på bilen men det ska på flammor med så det är inte färdiglackat än.
Så några bilder på grenröret vad tror ni om det?
Så lite helhetsbilder över hur det kommer bli
Förra veckan va jag även iväg till Norrköping och lämnade av toppen för portning samt var ner till Daniel 850 här på forumet och lämnade block på schimsning och uppfräsning av vevhusfönster.
Block före tvätt
Block efter tvätt :thumbright:
Funderar på att lacka bilen som min verktygstavla, va tycks om det?
En kompis på jobbet svarvade en delning till avgasröret åt mig,självklart med tätning svarvat men ingen bild på det!
Lite bilder på toppen
några bilder på blocket som Daniel850 här på forumet fixade åt mig!
Gjorde mig ett ställ att ha ventiler och fjädrar i.
Lite bilder på hur det blir med Intercooler och färdiga tryckrör!
Nu är wastegate rören färdig svetsade och avgastempsnipplar har hittat dit med 1/8 NPT gänga. Fick även ett av alla paket jag beställt häromdagen :thumbright:
Får hoppas resten av prylarna dyker upp till veckan :)
Ramla in lite mer grejer idag :thumbright:
Nira I3 +
Kabelhärva till Nirat
JE kolvar
1600 cc spridare
LG speed stakar
Packningar och ringar o kolvbult
Kass kamera dock :doh:
Jaja ska iväg på borrning med blocket nästa vecka och försöka få tid att kolla upp veven så den är rak å ifall den behöver slipas sen ska de väl bara va att börja montera ihop :thumbright:
Grenröret är nu blästrat och lindat, tog en del tid att linda hemskt trångt mellan rören :hihi:
Har även fått mig en stressplatta :thumbright:
Händer inte mycket här men har iaf köpt hårdare ventilfjädrar
Har satt ihop toppen
Å så sitter bottendelen ihop nu
Så nästa steg nu är väl å sätta på topp och sätta i kammar måste dock vänta på att det trillar in lite lön :doh:
Funderar även på om inte stakarna behöver styra på veven eller liknande då dom kunde glappa lite i sidled :?
Ska även ta å mäta upp exakt hur mycket ovanför deckplan kolvarna vänder så alla ventiler går fritt.
Allt för nu ta å kommentera lite så man blir lite mer taggad :hihi:
Alla inlägg och bilder är kopierade från ett annat forum om nån funderar på varför inte texten hänger ihop riktigt!
Motorn som sitter i nu sitter bara där för att ha å bygga insug och grenrör efter.
Bilen kommer lackas om efter att Team x racing önskat detta.
Samarbets partners sökes!
Motorn är då en B5234 som är borrad till 81,5 och blocket är toppdeckat 0,2.
I botten sitter en orginal 90 vev. LG speed stakar och JE kolvar.
vidare så är toppen portad och kommer köra GLT kammar.
Styrsystemet är ett Nira I3 +
Spridare 1600 cc
Bilen kommer köras på E85
Turbon är en Holset HX 55 med 66 IN / 72 UT och # 19 avgashus
Ja lite mer har väl hänt..
har fått insuget lackat nu så lägger väl upp nån bild på det och senare idag kommer nog bilder på grenröret om jag hinner punkta ihop det sista på det idag :thumbright:
Fick bli samma färg på insuget som på bilen men det ska på flammor med så det är inte färdiglackat än.
Så några bilder på grenröret vad tror ni om det?
Så lite helhetsbilder över hur det kommer bli
Förra veckan va jag även iväg till Norrköping och lämnade av toppen för portning samt var ner till Daniel 850 här på forumet och lämnade block på schimsning och uppfräsning av vevhusfönster.
Block före tvätt
Block efter tvätt :thumbright:
Funderar på att lacka bilen som min verktygstavla, va tycks om det?
En kompis på jobbet svarvade en delning till avgasröret åt mig,självklart med tätning svarvat men ingen bild på det!
Lite bilder på toppen
några bilder på blocket som Daniel850 här på forumet fixade åt mig!
Gjorde mig ett ställ att ha ventiler och fjädrar i.
Lite bilder på hur det blir med Intercooler och färdiga tryckrör!
Nu är wastegate rören färdig svetsade och avgastempsnipplar har hittat dit med 1/8 NPT gänga. Fick även ett av alla paket jag beställt häromdagen :thumbright:
Får hoppas resten av prylarna dyker upp till veckan :)
Ramla in lite mer grejer idag :thumbright:
Nira I3 +
Kabelhärva till Nirat
JE kolvar
1600 cc spridare
LG speed stakar
Packningar och ringar o kolvbult
Kass kamera dock :doh:
Jaja ska iväg på borrning med blocket nästa vecka och försöka få tid att kolla upp veven så den är rak å ifall den behöver slipas sen ska de väl bara va att börja montera ihop :thumbright:
Grenröret är nu blästrat och lindat, tog en del tid att linda hemskt trångt mellan rören :hihi:
Har även fått mig en stressplatta :thumbright:
Händer inte mycket här men har iaf köpt hårdare ventilfjädrar
Har satt ihop toppen
Å så sitter bottendelen ihop nu
Så nästa steg nu är väl å sätta på topp och sätta i kammar måste dock vänta på att det trillar in lite lön :doh:
Funderar även på om inte stakarna behöver styra på veven eller liknande då dom kunde glappa lite i sidled :?
Ska även ta å mäta upp exakt hur mycket ovanför deckplan kolvarna vänder så alla ventiler går fritt.
Allt för nu ta å kommentera lite så man blir lite mer taggad :hihi:
0
0
0
0