4433
Sök

Fråga om min saab 9-5 som jag fick ärva av min farbror. fråga om laddtryck och chip.

2 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Tjena.

Jag har en saab 9-5 99:a 2.3t.
enligt min farbror ska den vara chippad m.m sitter 3'' sportsystem på, fick ärva bilen av honom..

Men jag har inte en aning om vad för chippning han skaffat i, den ska ha ca. 240hk enligt min farbror och enligt verkstaden. jag har ingen aning om var de e köpt eller något men om nån vet vilket steg de är och hur mycket turbon ska ladda o hur mycket den kan ladda utan att vara orolig för ras.

tacksam för alla svar!

Mvh Lasse:)
Senast redigerat av raggarlars (12 januari 2011)

Game On!
244 Inlägg
12 januari 2011
koppla in en laddtrycksmätare o kolla vad den laddar ? är väll det lättaste sättet...  runt 1bar lär nog inte va några problem iaf.

2 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
har det i, den laddar ca. 0.5 - 0.6 men tyckte de verka ganska lite men ja vet inte, detta e min första turbo har bara haft den några månader:rolleyes:

koppla in mätaren idag så såg idag att den ladda ca. 0.5-0.6bar

296 Inlägg
12 januari 2011
Maptun har steg två till saab 9-5 2.3t 1998-2000 med halvsats chip och sportfilter som ska ge 240hk.
BSR ger 234hk med halvsats och chip smile

kanske någon av dessa? smile

MvH

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

Ex-08'a
113 Inlägg
12 januari 2011
raggarlars skrev:
har det i, den laddar ca. 0.5 - 0.6 men tyckte de verka ganska lite men ja vet inte, detta e min första turbo har bara haft den några månader:rolleyes:

koppla in mätaren idag så såg idag att den ladda ca. 0.5-0.6bar

jaa du om den laddar 0,5-0,6 så är de något fel om nu bilen är chippad. nu vet jag inte vad en 9-5 2,3t laddar men jag har för mig att de va ltt på 98-99 om jag inte minns fel eller ? oxh då skall de ligga runt 0,5, så de värkara som de är något som är fel be nån som kan saab att kolla på den och ta gärna lärdom av honnom de är alltid nyttigt att lära sig något nytt smile // MVH marcus

Sök