3422
Sök

Opel Calibra Turbo 4x4 Köpråd!?

183 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
#1
Hejsan.

Går i bytes vägar mot min 9000 aero.
Jag har fått svar av en som vill byta mot sin Opel Calibra turbo 4x4.
17,8k mil.
Helt orginal.
Ej ungdomskörd/sönderkörd (som han säger )
Import.
Rostfri.
Nu till saken.
Killen vet inte vart/vad han har gjort av sig sina service papper och kvitton(besiktningsproto osv)
Och sedan är 18k mil servicen på ingång. Kamremsbyte osv.
Tänkte höra om ni har några tips hur man ska göra? jag är sugen på den då jag behöver en vinterbil nu, och 4x4 + turbo blir väl ganska Bra? aeron är ingen idé att ta ut, tror jag plogar bättre än plogbilen med den^^

Hur skulle ni göra, det är ju lite svårt ang papper och service då de ska vara känsliga?

MVH


183 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
#2
nån som kan säga nått? sad


677 Inlägg
12 januari 2011
#3
SÖK!!!!

sen calibras 4x4 suger....är inte riktig 4x4

183 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
#4
Bergkuist skrev:
SÖK!!!!

sen calibras 4x4 suger....är inte riktig 4x4

Har gjort det, finns inget i samma sits som  jag.. läst om deras 4x4 också.. så lutar nog att jag skiter i det smile


552 Inlägg
12 januari 2011
#5
Behåll Saaben lätt. Jag tror du kommer sakna trycket i en väl vårdad aero...

C20LET
1 041 Inlägg
12 januari 2011
#6
Bergkuist skrev:
SÖK!!!!

sen calibras 4x4 suger....är inte riktig 4x4

hmm har du ägt calibra turbo 4x4 o haft problem med eller skriver du bara va andra har sagt tongue
Senast redigerat av Rawad (12 januari 2011)

Vi tycker olika vet jag, that's it

C20LET
1 041 Inlägg
13 januari 2011
#7
om du frågar mig så struntar jag faktiskt i om bilen har papper eller ej för man får stämpel för nån hundring på sin service bok även om bilen inte har survats på verksta så jag skulle kika på bilens skick, kolla rost är vanligt vid bak fjäderna samt sido balken det är det enda problemet med calibror o när det snackas om dålig fyhjulsdrift så kan man göra en hel del med dessa låder med olika satser med uppgraderingar samt förstärkningar o även om du har en trasig fördelingslåda så kostar de mellan 2500-5000 k begagnade o fungerande.
calibra turbo 4x4 är en bra rolig bil tycker jag

Vi tycker olika vet jag, that's it

Garage Mupp
128 Inlägg
13 januari 2011
#8
beror helt på skicket på bilen. finns dom som är riktigt dåliga. se till att de driver på alla hjul. fördelarlådan klarar ingen effekt ändring.
Men får du tag på ett bra ex så är det en väldigt rolig och skön bil att köra


Reservdansk
6 271 Inlägg
13 januari 2011
#9
Fördelningslådan klarar väl av att fördela ut drygt 90Nm till bakhjulen?
Vilket inte är så mycket.


Men som sagt, så finns det otroliga mängder ombyggnadssatser till fördelningslådan, låsta lameller bl.a.
Men det äter ju istället fördelningslåda. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

C20LET
1 041 Inlägg
13 januari 2011
#10
TurbOla skrev:
Fördelningslådan klarar väl av att fördela ut drygt 90Nm till bakhjulen?
Vilket inte är så mycket.


Men som sagt, så finns det otroliga mängder ombyggnadssatser till fördelningslådan, låsta lameller bl.a.
Men det äter ju istället fördelningslåda. tongue

finns satser upp till 400nm men bästa valet säger de 180-240nm jag har 300nm på min o det återstår att se hur det går under sommaren

Vi tycker olika vet jag, that's it

183 Inlägg
13 januari 2011
Trådstartare
#11
hm.. aa ska tänka lite, Det blir nog att försätta ha bilen i orginal skicket isf först och främst för priset när man säljer den igen, sen har jag inte lust att skruva/skicka iväg den smile en hållbar och rolig brukis nu under vintern.



Sök