3446
Sök

Trimbox Mitsubishi L200

1 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
#1
Jag har köpt en trimbox till min L200.
Nu vet jag inte var den ska kopplas in.  sad

1 072 Inlägg
31 oktober 2008
#2
holman5 skrev:
Jag har köpt en trimbox till min L200.
Nu vet jag inte var den ska kopplas in.  sad

Jag skulle inte chipa en L200 efter allt jag har hört om de motorerna. Har hört att just diesel motorn får ramlagerras välldigt lätt.
Min far har en L200 med ny motor av just denna anledning. Dock tidigare ägares bravader & kostnad.
Runt 50k för ny maskin hmm


186 Inlägg
1 november 2008
#3
vi har haft inne ett antal på mitt jobb av L200 med "trim box" visst det funkar fint ett par mil.
vet inte hur många vi har bytt topp på ,för dom har skjutit topp-packningen sen toppen skev.
ja hade hoppat chipet..

/ johan

185 Inlägg
1 november 2008
#4
min pappa har en L200 och chippet kopplar framför passagerarstolen vid hörnet där är det en kabel som du kopplar inne chippet...

Som dom Andra säger.. motorn håller inte och jag har praktisera på Bilomatik i uppsala dom har haft mkt problem med dom att ramlagerna och massa sånt... dom fick inne en L200 som kolvarna hade gått igenom blocket på med;(....


Är det en gamla L200:an eller nya? den nya är det en helt annan motor i som ska vara bättre!!!!

Volvo For Life

Grävmaskinist
216 Inlägg
1 november 2008
#5
Chippa inte fanskapet! (tipps)
Våran L200 rasade för några månader sedan (motorgaranti= 10 000, våran hade gått 11 000), kostade 45 k att laga (nytt begagnat block m.m). Våran är chippad ifrån fabrik på 135 hk och de blocket är byggt för ca 80-90 hk på 80-talet. Ett bulltfäste till dom bågarna som håller vevaxlen hade gått av och trasat sönder allt...


1 Inlägg
21 januari 2011
#6
Det var så under några år (2004-2005 ungefär) att Mitsubishi använde två olika leverantörer av vevlager. Lagren från den ena leverantören rasade alltid runt 10.000mil medan dom andra höll...

Jag har sett statistik på andelen rasade bilar med och utan fabriksmonterad effekthöjning, lika stor andel rasade...

Visst kan det vara bra att vara extra försiktig med L200 av dessa årsmodeller men en bra effektsats (STT)  äventyrar inte maskinen alls på samma sätt som dom tveksamma...

Att motorn (4D56) från början var på 80hk betyder inte att motorn inte klarar mer, idag har dom 178hk standard.

MVh /Oskar


Sök