3721
Sök

Xenonkonvertering

30 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#1
Hallå, har en volvo s80 t6 -99 och är sugen på konvertera till xenon.. men lite osäker på en grej..

på de olika konverteringskitten så finns de en med canbus blablabla å en utan.. å de va tydligen nå motstånd.. vilket ska ja ha till min s80?

ska ja ha med eller utan canbus? tack för svar smile

MVH/Henrik


30 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#3
okej, tack för svar


30 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#4
Men ska ja köpa med eller utan canbus då?

lär ju vara den utan canbus om ja ska ha en sådan du länkade in?


552 Inlägg
17 januari 2011
#5
Köp med canbus ifall det blir billigare än att köpa utan canbus och sedan den grejjen jag länkade. Då kan du beställa från vvme etc. Har bra erfarenhet av vvme...

30 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#6
okej, tack


308 Inlägg
18 januari 2011
#7
gå ut till din bil, plocka loss en glödlampa och starta sen bilen.
Varnar den för trasig lampa ska du ha canbus. Varnar den inte så kvittar det.

Skillnaden är att xenon drar mycket mindre ström så bilen kan få för sej att lampan är trasig och varna. Det kommer man runt med canbus eller ett speciellt motstånd.


OUTLAW1
20 januari 2011
#8
Hej broder i bildjungeln kul att se en s80 t6 ägare till.

Jag har xenonkungens kit monterat på min utan canbus.
Fick dock montera en ny shunt som kostar 175:- på xenonkungen den monterar du enkelt på ca 30 sekunder och problemet är löst.

595 Inlägg
20 januari 2011
#9
Borra ett eget motstånd, tar 2 min, kostar 10 kr.. smile


30 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
#10
Okej, tack så mkt för svar wink


OUTLAW1
21 januari 2011
#11
eacan skrev:
Borra ett eget motstånd, tar 2 min, kostar 10 kr.. smile

jag vet men är det att rekkomendera??

595 Inlägg
21 januari 2011
#12
Jag har inte haft något problem alls med mitt iaf. Fungerat klockrent. Det är ju ingen större skillnad på ett du borrar själv o ett du köper. de e i princip bara plast över "hålet" du köper tongue



Sök