Simson17 skrev:
Okejj, men jag har ett vittne att bilen var oskadd när den parkerades (Min bror) för att vi skulle bogsera hans bil därifrån.
Snacka med FB och se om det gäller, dom är grymt hårda men ibland fungerar det! bara att inte ge upp lixom, du får sänkt självrisk så de kan va värt några 1000:-.
Påkörning av snöplog, menar du om han sticker? klurar du ut att det är en snöplog som kört på din bil så tar du väl reda på vem det var ganska omgående, hans försäkring täcker det givetvis.
Vet du inte vem det var så gäller samma sak, kan du bevisa att bilen var oskadad när den parkerades (dvs genom vittne) så kommer din självrisk sänkas, polisanmälan krävs också givetvis.
Takras, brukar ligga på fastighetsägaren, dvs fastighetens försäkrning. Men kan omfattas av vissa bilförsäkrningar också.
Om någon kommer ihåg, här i norr hade vi för en 4-6 år sedan ett jätteoväder med gigantiska hagelskurar. Dom var väl upp emot en cm i diameter (om inte större, minns inte till 100%) detta kommer jag ihåg var ett jätteproblem, FB ville först inte ta i bilarna med tång (vart ju byte av tak, huv osv) dom hänvisade till "force majure" .. Tror det vart någon förlikning tillslut.
Vi hade i alla fall ett 15 tal bilar som drabbades så mycket så att man var tvungen att byta tak på vissa, andra räckte med plåtjobb + spackel