Hallå!
byggde min ca18det nu i våras med smidd botten, parner-stakar å cp-kolvar, motorn är totalrenoverad och har gått ca 2-300 mil.
ultraljudstvättade toppen och har även bytt ventiltätningar. (står i infon vad som är gjort med bilen)
tyckte den kändes en aning orkeslös. samt att ladded kom så sent
(max ladd: ca 1.1 bar vid ca 5000 rpm)
har ett garett T28bb agg på som väll ska vara ett ganska "snabbt" agregat?
motorn är nu urplockad inför nästa sesong å då tänkte jag göra ett komptest vilket resulterade i en aning förvirring
cylinder 1: 6
cylinder 2: 4.5
cylinder 3: 5
cylinder 4: 6
jag vet inte riktigt vad kompen skall ligga på, men det "bör" ju vara samma i varje cylinder!..
sen så tyckte jag att det kändes jäkligt lågt?
hade räknat med att det skulle vara kring 10 kg nånstans.
är det någon som vet vad det ska ligga på?
och vad det är som kan spöka för mig å min spis?
MVH Fredrik