20 juli 2009
Trådstartare
Hejsan
Jag ska införskaffa mig:
Laddtrycksmätare
Oljetemp
Och jag undrar vad vet folket här om Realcars Prosport-s mätare ? är det bra, eller skit ?
Taget från Realcars hemsida
Prosport-S är den mest avancerade mätaren i Prosports sortiment! "Värstingen" har flera fördelar jämfört med andra mätare. Ett exempel är att all elektronik är inbyggt i mätaren vilket gör den extremt kompakt, dessutom slipper du helt klumpiga kontrollboxar som många andra märken använder. En annan fördel är den sfäriska linsen som förhindrar blänk och gör att mätartavlan alltid syns klart och tydligt. Mätaren är av så kallad stepper-variant vilket innebär att alla värden registreras digitalt och skickas till mätarens stepper-motor som styr mätarnålen. Det här är en mycket modern teknik som gör mätaren extremt snabb med extra hög känslighet - något den blivit känd och eftertraktad för inom tuningkretsar. Till de flesta mätare ingår det Prosport-givare (sensorer) men i vissa fall använder man befintliga givare (som exempelvis lambda-sond). I USA har flera kunder gjort tester som visar att Prosport är mer exakta än exempelvis Defi. Exempel på funktioner och egenskaper ser du nedan.
Mvh Snofi