3411
Sök

Volvo 240 byte växellåda. fråga kring kardan-axel

176 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#1
Tjena det är så att jag ska byta motor i min 240 från en B21A med en M46 överväxel till B230f med en 5 växlad när nu jag skulle börja ta bort växel låda undertill kom jag på det att kardanen är ju kortare efter som det sitter överväxel eller har jag FEL? annars undrar jag om man kan göra någon slags Förlängning på kardanen eller om det kommer brista hmm

Det handlar inte om hur många hästkrafter eller vrid man har det handlar om hur man hanterar dom!!!!

Mr
24 Inlägg
26 januari 2011
#2
vilken låda sitter de på nya motorn?

1:a Sthlms DM Rally VOC 2009
2:a Sthlms DM Rally VOC 2010
1:a Sthlms DM Rally B-förare 2011
www.STHLMRALLY.se

1 798 Inlägg
26 januari 2011
#3
Om du byter från M46 till M47 så kommer kardanen att bli för kort, du måste alltså ha avsedd kardan.
Tänk på att du måste ha första versionen av M47 ifall du vill ha drivning till hastighetsmätaren, i annat fall får du byta bakaxel, mätare osv.


176 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
#4
okejokej då blir det byta kardan då hmm jaja finns på skroten big_smile tack för infon

Det handlar inte om hur många hästkrafter eller vrid man har det handlar om hur man hanterar dom!!!!

1 319 Inlägg
27 januari 2011
#5
varför inte använda m46an till b230f? m46 sägs ju ändå hålla bätre än m47.

_----------'

176 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
#6
joo men hade velat ha 5 väclat ist för 4a men men det blir någ så iaf

Det handlar inte om hur många hästkrafter eller vrid man har det handlar om hur man hanterar dom!!!!


Sök