4291
Sök

Volvo 850 t5 aut -94, turboras, Tryckrör som lossnat ?

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Hej !

Var ute och körde nyss, skulle trycka på lite, märkte då att när lådan växlade ner så ville den inte ladda ordentligt, provade trycka på lite mer då. Då hördes ett ordentligt pys, som en riktigt hård dump typ. Sen dog bilen mer eller mindre, går att starta i ca 3-5 sekunder.

Vad kan felet vara ? turboras ? intercooler spruckit ? kollade lite snabbt på tryckrören, men dom verkar sitta iaf.

Tacksam för snabba svar smile

Mvh Andreas

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
30 januari 2011
låter som om någon packning gått åt h-e.

434 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Verkar skumt om en packning skulle ha gått? Eftersom man hörde hur den tröck ur laddet rätt bra :p

73 Inlägg
30 januari 2011
Kolla över tryckslangarna, låter som det smile Jag körde sönder slangen som sitter på intercoolern, å fick liknande problem smile

434 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Tja !

Värt att nämna kan vara att när jag först märkte av det, så kändes som att motorn inte orkade, precis som att den blev nerstrypt, kollade man på varvräknaren så vandrade den mellan 3500-3900 rpm . Sen när jag gjorde en ordentlig kickdown, då laddade den på som vanligt. Och det gick väl iof sig att göra en ordentlig kickdown 1-2 ggr, sen dog bilen. Men eftersom den kändes först som att den blev nerstypt, och att varvräknaren gick upp o ner, kan det ha blivit stopp någonstans ? eller är det lite långsökt ?

Jag tänkte om det hade tagit stopp någonstans, o därför kan den ha skjutit ett tryckrör( har inte kollat om  det är det problemet ännu ) ?

Mvh Andreas

7 274 Inlägg
30 januari 2011
Förmodligen har en slang eller något i den stilen lossnat/gått av.
Då blir bilen förvirrad för signalerna på LMM inte stämmer ett dugg därav går bilen knappt.

434 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Problemet löst, hade skjutit ett tryckrör tongue bara sätta dit och åka igen.

Mvh

Sök