4326
Sök

Audi 80 td -92 motorproblem

40 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
Har problem med min AAZ motor den satte helt plötsligt igång att tok rusa när jag skulle till jobbet för ett år sedan. Tempraturen ställde sig på rött och motorn bara rusade. Det gick ej att slå igen bilen så det vara bara att döda den med en hög växel och dumpa kopplingen. Provade få igång den igen alldeles efter vart bara likadant. Provade göra rent slangarna från vevhus ventilationen då fick jag igång den men den gick bara på tre cylindrar. Efter det har jag ej gjort nåt för jag har inte ens nån idé om vad det kan vara. Någon som vet nåt eller har någon idé?

40 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare

inte som alla andra...
127 Inlägg
9 december 2006
rusar den fortfarande? har den alltså stått stilla ett år? om den rusar, har du farthållare? kolla alla anslutningar till den isf...

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

40 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
Nä den rusar inte nu går bara jävligt illa! Jepp den har stått ett år tappade lusten totalt! Tyvärr så är det ingen farthållare på den sad
Stampep skrev:
rusar den fortfarande? har den alltså stått stilla ett år? om den rusar, har du farthållare? kolla alla anslutningar till den isf...

40 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
Ingen som har den minstaste idé??

inte som alla andra...
127 Inlägg
10 december 2006
okej.. har du haft den igång så den blivit varm ordentligt? om den stått länge så kan den ju vara lite kinkig, bytt glödstift och gjort en riktig service "olja, filter, luftfilter och dieselfilter"?

EmilNilsson skrev:
Nä den rusar inte nu går bara jävligt illa! Jepp den har stått ett år tappade lusten totalt! Tyvärr så är det ingen farthållare på den sad
Stampep skrev:

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

40 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
Tyvärr har jag provat det med! inget resultat sad tack ändå!
Stampep skrev:
okej.. har du haft den igång så den blivit varm ordentligt? om den stått länge så kan den ju vara lite kinkig, bytt glödstift och gjort en riktig service "olja, filter, luftfilter och dieselfilter"?

EmilNilsson skrev:
Stampep skrev:

Kettunen
12 december 2006
Om den överhettas väldigt snabbt.. en ide.. titta på hur topp packningen ser ut. Mossan hade en så me o då va den kass.

Sök