3840
Sök

Dls x-d25 protect lyser!

24 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Hej, köpte detta steget i elmia på mässan förra året och har spelat på klockrent fram till nu:(
Jag pressade steget i ca 30 sekunder och sen sänkte jag och 5 minuter senare när jag höjde så kom det inget ljud ur basen. Jag har kvitton och garanti kvar men tänkte kolla om det är någon här som vet vad felet är!

Det jag har provat än så länge är att skala om remoten, kolla samtliga säkringar, kollat jordningen och impedans mätt basen(ja bytte även bas men det gjorde ingen skillnad)

1 435 Inlägg
7 januari 2011
Hur ser det ut med strömförsörjningen? Hur grova kablar har du fram till steget och har du någon säkring på kabeln? Har du mätt spänningen på plinten till slutsteget? Troligtvis har något hänt med steget eftersom protectlampan lyser. Enklast är nog att du kontaktar DLS direkt så kan de säkert hjälpa dig.

3 187 Inlägg
7 januari 2011
Mirkatt skrev:
Hej, köpte detta steget i elmia på mässan förra året och har spelat på klockrent fram till nu:(
Jag pressade steget i ca 30 sekunder och sen sänkte jag och 5 minuter senare när jag höjde så kom det inget ljud ur basen. Jag har kvitton och garanti kvar men tänkte kolla om det är någon här som vet vad felet är!

Det jag har provat än så länge är att skala om remoten, kolla samtliga säkringar, kollat jordningen och impedans mätt basen(ja bytte även bas men det gjorde ingen skillnad)

vad har du för ström? hur grova kablar samt vart jordar du ditt steg?
och har du en multimeter mät på plintarna vad du har för spänning där.

24 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
Fick tillbaka steget för ett par dagar sedan. Det va inget fel på det så började än en gång fel söka lite i bilen och fann att det var huvudsäkringen som glappade. Kollade lite noggrannare och såg att det var en spricka..hmm

170 Inlägg
1 februari 2011
Var det säkring från dls?

Gbg

24 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
siggi skrev:
Var det säkring från dls?

Det va en säkring ifrån brl

Sök