3678
Sök

Mätaren funkar inte vw transporter 2.5tdi

97 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Hejsan har en vw, hastighetsmätarn funkar icke. Alla andra mätare fungerar.

Vet du vad för fel de beror på osv?
Kan de va svårt och fixa?

Hört att den är elektronisk inte vajer.

Mvh t.l

50 Inlägg
21 oktober 2010
tino23 skrev:
Hejsan har en vw, hastighetsmätarn funkar icke. Alla andra mätare fungerar.

Vet du vad för fel de beror på osv?
Kan de va svårt och fixa?

Hört att den är elektronisk inte vajer.

Mvh t.l

Vilken årsmodell är det? Vet om att om batteriet någon gång har laddats ur så kan hastighetsmätaren sluta funka tills man återställt datorn

97 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
funka tills man återställt datorn
.....

Det är en 97 årsmodell.. japp det har hänt. plus att jag har låtit batteriet va urkopplat i 2 timmar. Ska kolla med en verkstad hittar inte själv felet.

50 Inlägg
2 februari 2011
Med tanke på du varit inne på en märkesverkstadoch allt är i skick så har jag bara ett förslag, ryck lampan!

Motborgare
1 099 Inlägg
3 februari 2011
janidamsten skrev:
Hej! Pappa har en Volkswagen Transporter, årsmodell 2003. Lampan på instrumentpanelen som varnar för att bromsklossarna/skivorna är nötta så lyser hela tiden! Bilen har varit in på märkesverkstad och bromsklossarna är bytta och de kollade skivorna samtidigt. Allt är i skick. Men lampan lyser fortfarande, de visste inte vad felet var och påstod att den inte går att släcka!

Är det någon som har förslag på hur man skulle få den släkt? Min brors BMW hade liknande fel men där var det Airbag lampan som lyste, den gick att släcka med en diod och motstånd som man kopplade in.

Tacksam för svar!

Det är avbrott i varningsslingan. Bytte dom slitagevarnare när klossarna byttes? Förmodligen är dom
avnötta och måste bytas. Antigen det, eller så får du avmantla ändarna och surra ihop där det är avbrott.

-- K

Sök