Tjenare ! köpte mig en mercedes 250tdt-96a c-klass . Bilen gick hur fint som helst startade o gick fint ! sen blev den heltplöstsligt svårtstartad när den stått över natten. bytte glödstift men det blev inge bättre. bytte alla o-ringar kring filtret men den ville ändå inte starta ! men när man stått o nött igång bilen så går den hur fint som helst. inga missljud eller nått , sen tvär tänder till sen går den som tomm tills man stått och nött några minuter då huckrar den igång o går som en pärla ! Snälla hjälp mig med problemet ! MVH jens
låter som samma fel vi hade på våran 270cdi packning i dieselpumpen som gorde att den tappade tryck när man stängde av bilen och det rann tebax bakåt bilen så man fick stå å sega innan man fick igång den leta efterdiesel läcka nånstans låter nästan som det är det eller så är det boxen till glöstiften som gett upp mätt dom o kollat så dom får ström ?
Provat byta diesel filtrerna? Annars kan de ju vara glögg relä alt ecu eller förpump eller nått sånt! Är väl CDI på dendär? inte mekaniskt?
Det är en radpump med självluftande system på den där. CDI:arna heter CDI. Det är mycket möjligt att det kommer in luft.
Kolla att lampan för glödning tänds med nyckeln i ACC-läge och att den släcks efter ca 5-10 sek. Är den släckt i ACC-läget och lyser efter att motorn har startat, så är glödreläet förmodligen kasst.
Verkar glödkontrollampan varna normalt, så misstänker jag att den drar luft. Man kan lossa en spridare och kolla om det bubblar ifrån den. Isåfall är det luft i systemet.
Provat byta diesel filtrerna? Annars kan de ju vara glögg relä alt ecu eller förpump eller nått sånt! Är väl CDI på dendär? inte mekaniskt?
Det är en radpump med självluftande system på den där. CDI:arna heter CDI. Det är mycket möjligt att det kommer in luft.
Kolla att lampan för glödning tänds med nyckeln i ACC-läge och att den släcks efter ca 5-10 sek. Är den släckt i ACC-läget och lyser efter att motorn har startat, så är glödreläet förmodligen kasst.
Verkar glödkontrollampan varna normalt, så misstänker jag att den drar luft. Man kan lossa en spridare och kolla om det bubblar ifrån den. Isåfall är det luft i systemet.
-- K
CDI är inte självluftande fyi. MEN okej! CDI = common rail diesel injetion.
låter som samma fel vi hade på våran 270cdi packning i dieselpumpen som gorde att den tappade tryck när man stängde av bilen och det rann tebax bakåt bilen så man fick stå å sega innan man fick igång den leta efterdiesel läcka nånstans låter nästan som det är det eller så är det boxen till glöstiften som gett upp mätt dom o kollat så dom får ström ?
Kollade nämligen nyss och det är blött kring pumpen så måste ju vara packningen ! tack så mtk för hjälpen !