2740
Sök

Vett i trafiken!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
Vill skriva av mig lite.

Med tanke på att det har vart översvämningar i Göteborg så var det långa köer imorse 12/12

Scenario #1 Plats: e20 Olskroken Tid: 07:40
Beskrivning av plats: Ställe där det är kö varje vardagsmorgon. Tre filer och anledning till trafikstockning är i första hand för alla filbyten som ska ske det är avfart mot e20/e6 sen en fil in mot centrum och en som går till backaplan.
Nu till saken. För det första hade det gått mycket fortare om inte folk hade bytt fil fram och tillbaka bara för att komma först stor del av trafkistockningen beror ju faktiskt på att det är så mycket filbyten. Så snälla ställ er i rätt kö ibörjan så går det mycket fortare.

Scenario #2 Plats: e20/e6 utanför liseberg Tid: 08:00
Beskrivning av plats: tre filer en avstäng idag pga regn.
När jag kom till detta ställe så var de totalt stopp två av tre filer var öppna.
När en väg är avstängd så tror jag inte det är meningen att man ska åka på den. Ändå finns det vissa ljushuven som åker på den självklart var det lite översvämningar och andra hinder såsom koner osv i den avstängda filen vilket resulterade i att dom som åker där försöker åka på den avstängda filen så mycket som möjligt sen tränga sig in i ledet igen sen ut igen sen in. Hur jävla moraliskt är de?

Scenario #3 Plats: e20/e6 avfart mot göteborg v/mölndal s Tid: 08:40
Beskrivning av plats: fortfarande tre filer + en lång avfart mot göteborg v/mölndal s.
Det var detta som gjorde mig riktigt sur. Nu hade trafiken lösts upp för dom som skulle fortsätta på e20/e6 men väldigt lång kö för dom som skulle svänga av. Och fyfan för dom som utnyttjar att den andra trafiken lösts upp och tränger sig in precis innan helstreckade linjen vid avfarten. Värsta av allt det är inte bara någon få som gör detta det är mååånga.
LÅT ER BRINNA I HELVETET säger jag bara. Det är precis samma sak som att man skulle gå före i kön i kassan på ica.

Kortfattat: Planera er körning och ställ er i kö. För dom som inte gör de borde fan inte ha kvar sitt körkort!

Tack för mig

498 Inlägg
12 december 2006
Säkert så....
Men komma i fel fil kan ju alla göra.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
jovisst kan man de men de flesta "låtsas" ju bara komma i fel fil så dom kan komma fram fortare det är dom som ska ta åt sig.

FreddeK
12 december 2006
Jo så är det ju precis överallt där det finns mycket trafik! Har själv inte kört så mycket i Götet men lite iallafall, kan ju inte staden så bra så det kan bli lite filbyten här och där för att hitta rätt men det brukar lösa sig. Men skulle aldrig tränga mig emellan bilar och härja...då fortsätter jag hellre där jag körde fel och vänder och gör om det.

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
12 december 2006
Vi har samma problem här uppe stockholm,Det är så jävla irriterande så man har lust att. 1. gasa in idom 2.tvärbromsa.

Har kört där nere ngr gånger,och jag hade fan ställt bilen och tagit en burgare än att försöka ge mej ut på såna äventyr.Det är ett bra äventyr även när det är lugnt.
-tog mej och kompisen 45min att hitta en mcdonald's,tror vi passerade hotelet och tunneln 5ggr.

Diesel is the blood of satan.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
13 december 2006
Lite offtopic humor inom ämnet här då:
Bättre att springa i fel fil än att fila i fel springa!! : )

Säljare
50 Inlägg
13 december 2006
GT90 skrev:

Hahahha snacka om att ha filing för humor:)
Senast redigerat av EdoMedo (13 december 2006)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
GT90 skrev:

hehe den var bra smile

2 594 Inlägg
13 december 2006
jag säger bara det flytta upp till norrland här har vi snö ingen massa vatten sen inga problem med en massa köer smile

1 926 Inlägg
13 december 2006
GT90 skrev:

hahaha big_smile

Sök