8 februari 2011
Trådstartare
tja
nu är det så att jag fick en underbar 2a på besiktningen där det står att pedalvägsreserven är för kort. Antog att det va luft i systemet. Trots att jag luftade alla nipplar utom en som var av innan jag åkte till besiktningen.
Jag har bytt hjulcylindern bak där luftnippeln va av, när jag bytte detta luftade jag öven denna sida.
Nu när jag tänkte åka till besiktningen så va det lika dant när jag bromsar, bromsen går ner i botten om man trycker rikligt med muskler!
Om jag trycker ner bromsen och sedan släpper upp den för att trycka ner den igen så känns den normal.
Men om jag trycker ner bromsen, sen släpper upp den igen, väntar 4 sekunder för att sedan trycka ner den igen så är det samma känsla som första gången jag trycker ner den. Vet inte om detta beror på att det är fortfarande mycket luft i systemet eller om det är huvudcylindern som det är fel på. Pedalen känns inte så fjädrande som jag har föreställt mig att den ska göra om det är mycket luft i systemet. Jag menar, pedalen känns rätt så normal efter andra bromsningen och trycket sjunker inte heller..
Någon som har haft samma problem?
Jag tycker inte om fakta, de stör min argumentation...
min projekttråd;
golf II -84 GT