3404
Sök

Utkobling av imobilizer (startsperre) på 97 850

9 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
#1
har måttet ødelegge rattlåsen på min 850 da låsen kilte seg fast.så må derfor bytte rattakslingen som jeg har i reserve fra en annen 850 uten imobilizer...da jeg kun har en nøkkel skulle jeg ha fjernet sperra slik at jeg får brukt den andre rattlåsen...
spurte på norske forumet å der får jeg til svar at den er umulig å koble vekk slik at jeg må teipe nøkkelen til koderingen som sitter på dagens lås...
blir kjempe glad om noen veit hvordan jeg får fjernet imobilizer på en enkel måte?er jo ikke akkurat noe tyveri objekt lengre så gidder ikke bruke masse penger hos volvo på ekstra nøkler og låser da jeg har ny lås fra annen 850

takker for all hjelp og håper det er noen hjelpsomme medlemmer her


9 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
#2
ingen som har vet noe om dette?


Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
7 februari 2011
#3
Jag fick hjälp att ta bort den på en 965 -95 av en snubbe som gjorde det mot en liten peng... Annars får du höra av dig till Volvo om detta är jag rädd.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
7 februari 2011
#4
Hej har en enkel lösning till deg. Hvis du bara lar antenneringen å den gamle nökkeln ligge vid sidan av varandre så funker det fint. Kobble ut går ikke. En annen mulighet er att du bruker motorstyrneheten fra den bilen som ikke har startsperre det virker å.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

9 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
#5
problemet er at jeg kun har den ene nøkelen og helst skulle hatt den til dører og lignende..
volvo vil ikke gi svar på hvordan det er mulig

er det samme imobilizer på 965?


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
7 februari 2011
#6
volvostian skrev:
problemet er at jeg kun har den ene nøkelen og helst skulle hatt den til dører og lignende..
volvo vil ikke gi svar på hvordan det er mulig

er det samme imobilizer på 965?

Jag vet ikke om det er muligt faktiskt.. Det eneste jag veit er att når det blir stjelt biler med immo så bytter dem motorstyrnhet till en fra en eldre bil som ikke har det... Så enkelt er det nok ikke. Å Volvo kommer mest sansyligt ikke å gi deg svaret på det uavsett om det går eller ikke...

Sa du ikke att en nökkel vr ödelagt i den gamle låsen da??? det håller ju med den

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

9 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
#7
neida det som skjedde var at den kilte seg fast så jeg ikke fikk vridd om
ikke sagt noe om at nøkkel er ødelagt i låsen..

jeg har en mistanke om at dette imobiolizer systemet kutter en form for styre strøm til smotorstyringen og har et håp om at noen veit om en enkel løsning på dette


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
7 februari 2011
#8
volvostian skrev:
neida det som skjedde var at den kilte seg fast så jeg ikke fikk vridd om
ikke sagt noe om at nøkkel er ødelagt i låsen..

jeg har en mistanke om at dette imobiolizer systemet kutter en form for styre strøm til smotorstyringen og har et håp om at noen veit om en enkel løsning på dette

Det går bare en signal fra immo styrenheten in i motorstyrenheten det vet jag men hva det skall vare för signal veit jag ikke....

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

9 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
#9
hm vet du hvilken ledning dette er?
vil tro det er enten pluss eller minus på noe vis...om jeg vet hvilken så kansje det går og finne ut


9 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
#10
eventuelt å måle litt på den når bilen går


93 Inlägg
8 februari 2011
#11
Kommunikationen mellan immobilizer styrdonet och motorstyrenheten sker på samma kabel som motorn kommunicerar med OBD2 uttaget så att bara koppla på nån spänning där kommer inte att bli bra.

Skulle gissa på att det sker digitalt.

Däremot så är immobilizer styrdonet bara kodat mot nyckel samt typ av motorstyrsystem.

så får du bara tag i nyckel + immobilizerbox från en 850 med samma motorstyrsystem som din så kommer det att lira.

den boxen sitter monterad på konsollerna som håller rattstången.

Annars så kan man förstöra överdelen på nyckeln o få ur chippet som kodningen finns i och sen tejpa fast det vid tändningslåset.
Senast redigerat av Hopstadius (8 februari 2011)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
8 februari 2011
#12
Ja det e noågon sorts kodad signal. Absolut inte bara pluss eller minus iaf.

Du kan ju beställa en slipad nyckel utan immo den e inte så dyr å så kan du ha den du har för att fixa immon eller ta ut chippet som Hoppstadius sa..

Eller så skaffar du en motorstyrenhet från en bil utan immo.

Att koppla ur den går inte

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

9 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
#13
har en styre enhet fra en 2,5 10v om den går på 2.0 10 v motoren da?
så kan jeg jo bruke den eventuelt må jeg skaffe fra en 2.0


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
8 februari 2011
#14
Den burte funke. Pröv du.  Jag hade en 2.5 10v som gick med styrenhet fra en T5 å dem har ikke ens samme styringsystem....

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

9 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
#15
har startet bilen med den fra 2,5 for et par år siden for å teste den så vet den starter og går med den.men hvordan vil forbruket på den bli med 2,5 styrenhet i en 2,0?
har fiklet mye med volvo men litt for lite med 850


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 februari 2011
#16
Skulle ikke tro att forbrukte vill farandre seg noe speciellt men det er vell bare å pröve eller

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

9 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
#17
bilen går som normalt med 2,5 10v styrenhet så da blir det nokk slik i framtia



Sök