Han säger det är en T5-R, hur kan detta kollas upp?
Sen är den steg 4, Är det brukstrimning, dvs kan jag ha den som bruksbil, vill såklart ha lite drag annars hade jag letat efter annat
Mvh
Verkar skumt att han trimmar och sen säljer efter en månad. Kan du få fram chassinummer på bilen så kan din Volvohandlare kolla upp vad det är för bil, mer exakt. Steg 4 är rätt häftigt, men går helt klart att köra varje dag med. Dock dricker de väl en del soppa..
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Det är inte en T-5R, T-5R, T5-R osv gjordes endast 95- Skriver folk 94/96 osv är det fake, allstå ingen riktigt T-5R. Ska de vara riktigt står det oftast i tankluckan, och det är 225 hk i pappret, men de ligger på 240hk med overboost.
Det är inte en T-5R, T-5R, T5-R osv gjordes endast 95- Skriver folk 94/96 osv är det fake, allstå ingen riktigt T-5R. Ska de vara riktigt står det oftast i tankluckan, och det är 225 hk i pappret, men de ligger på 240hk med overboost.
just fan hade glömt att man inte räknar OB . men hur som helst så har han fått sitt svar.
Autotech, det jag tänker mest på är ,hur hög blir bensinförbrukningen? Blir det fler renoveringar?
Tack för all hjälp!
jag personligen skulle inte köpt en steg4 bil, om inte några motorrenoveringar eller värre saker har ramlat ner i motorn Vevstakarna är ju inte de kraftigaste i volvos vitmotorer har jag hört så skulle nog inte köpt den, men som sagt beror väl på hur ägaren har kört/gjort service osv.
Ja, det blir det ju. Steg 4 och original vevstakar är en spännande kombination, fast på helt fel sätt. Risken att kröka en stake är stor. Så man får ju kallt räkna med att kröka en stake. Och då kan man ju när man ändå har motorn isär passa på att mäta upp cylindrarna och kolla hur mycket man lär borra och byta kolvar vilket lär behövas om man vill ha motorn tät.