Tjena, Min första tråd här i forumet, första inlägget över huvudtaget faktiskt, men jag hoppas allt skall bli rätt
Jo, jag är ganska ny på dethär med billjud men tycker det är väldigt intressant och vill ha ett fett system i min lilla Corre, så jag har lite idéer och frågor och skulle vilja ha eran åsikt
Framsystems steg: Har ingen aning om vilka steg som är bra till vad osv.. då jag är ny på området, men letar efter ett steg till framsystemet på 50 - 100 w rms som inte är alltför dyrt, tips mottags gärna
Nytt framsystem, JBL GTO 6507c, Är detta bra
högtalare till ett bra pris?
Basbygge, Har tittat på en Pioneer TS-W3004SPL på 1000w RMS, vad jag hört av andra så skall den pumpa riktigt bra, någon här som har erfarenhet, eller någon bättre högtalare för ungefär samma peng, Sedan till denna basens slutsteg, Jag är helt okunnig på just Stegen, har inte en aning om vad jag skall ha för steg till den basen, så ge mig gärna förslag på ett steg som kan driva basen fullt ut, eller i alla fall näst intill, utan att spränga den, och det skall helst inte bli alltför dyrt heller, men visa mig era idéer så skulle jag vara mkt tacksam!
Sedan en sista fråga, Om jag monterar en pioneer TS-W3004SPL 12" borde det ge en TUNG Fet Bas, Right? Kan jag då montera in 2 st 10",are på var sin sida om tolvan, om det på något sätt går att haxxa in i skuffen i lagom stora lådor, Skulle det bli något bra ljud med 1 12" och 2 10",are tillsammans? eller är det bara helt onödigt? 10",arna jag slängt ett öga på är förövrigt ett par Pioneer TS-W256C
Alla Högtalare jag pratat om går att hitta på
www.nardik.seTacksam för många snabba svar
hoppas mina frågor inte var alltför idiotiska.
Ha det fint! // Niklas