Nu är jag helt färsk som användare (även som förare och bilägare), vet inte om inlägget hamnar rätt; om inte så ber jag om ursäkt för det.
9-5 kombi, -03:a, där den bakre torken går, men ingen spolarvätska sprutas ut. Fungerar dock finfint på lyktor och vindruta.
Tips jag fått från andra är att det eventuellt kommit in smuts och/eller is i munstycket och att man därför bör blåsa rent det. Hur man gör är mer oklart, men jag förmodar att man får ta isär hela bakluckan inifrån och hitta nån bakväg in.
Räcker det med en vanlig tryckluftsburk från typ Clas Ohlson, sån för papper/film, eller behövs starkare grejer?
Jag har haft bilen stående i varmgarage i över ett dygn nu, helt utan resultat när det gäller spolarvätskan i bak, således misstänker jag att det inte är is/snö som är problemet.
Har även gått en omgång med högtrycksslangen (för att få bort is och snö i övrigt) men inte heller det verkar ha hjälpt.
Jag har kollat igenom instruktionsboken, som mycket väl visar hur man ställer in munstyckena på den bakre torkaren, men där slutar hjälpen man får i textform från tillverkaren.
Oerhört tacksam för svar, börjar bli jobbigt att inte se ett skit bakåt.