3376
Sök

Byta toppen på 740 tic

55 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
#1
Hej
Har en b230et motor i min tic den är helt orginal i stortsätt förutom att jag har höjy laddtrycket till 0,9 bar.

Har en topp med ventiler men utan kamaxel. Den är planad och uppslipade förbräningsrum. Är det värt att byta till den ? Kommer det ge mycket?

Jag kommer kunna höja laddtrycket för kompen sänks pga uppslipningen? Men hur mycket ?

Vad ska jag ha för kam och spridare ? Skulle det funka med båda eller någon orginal?



Tacksam för svar !

fåååågel

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 november 2010
#2
jimbom skrev:
Hej
Har en b230et motor i min tic den är helt orginal i stortsätt förutom att jag har höjy laddtrycket till 0,9 bar.

Har en topp med ventiler men utan kamaxel. Den är planad och uppslipade förbräningsrum. Är det värt att byta till den ? Kommer det ge mycket?

Jag kommer kunna höja laddtrycket för kompen sänks pga uppslipningen? Men hur mycket ?

Vad ska jag ha för kam och spridare ? Skulle det funka med båda eller någon orginal?



Tacksam för svar !

det sitter ju en 531topp på din original.
att plana en turbo topp är ju inte bra .
tror inte toppen kommer att göra nånting.
det kommer nog ge mer om du bara byter till en bättre kamaxel+ chippar den

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

55 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
#3
turboforssen skrev:
jimbom skrev:
Hej
Har en b230et motor i min tic den är helt orginal i stortsätt förutom att jag har höjy laddtrycket till 0,9 bar.

Har en topp med ventiler men utan kamaxel. Den är planad och uppslipade förbräningsrum. Är det värt att byta till den ? Kommer det ge mycket?

Jag kommer kunna höja laddtrycket för kompen sänks pga uppslipningen? Men hur mycket ?

Vad ska jag ha för kam och spridare ? Skulle det funka med båda eller någon orginal?



Tacksam för svar !

det sitter ju en 531topp på din original.
att plana en turbo topp är ju inte bra .
tror inte toppen kommer att göra nånting.
det kommer nog ge mer om du bara byter till en bättre kamaxel+ chippar den

Okej tack, vilken kam tycker du jag ska byta till? Och en bra billig sida? Sen har jag inte hittat något ställe som kan chippa min än.

fåååågel

Stabil som fan
304 Inlägg
5 november 2010
#4
Men du kan ju peta i ett vikingchip? bsr chippar 740 om du inte kan sätta i det själv smile


55 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
#5
Tinjection skrev:
Men du kan ju peta i ett vikingchip? bsr chippar 740 om du inte kan sätta i det själv smile

Okej vart får tag på viking chip och vad kostar det ungefär? Vart stoppar man in det ? smile

fåååågel

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 november 2010
#6
http://www.vikingchip.com/ 1000:- för eco chip 1500:- ecomax 2000:- för anpassat för 968och 3tums lmm
har för mig att det va dom priserna

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

55 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
#7
turboforssen skrev:
http://www.vikingchip.com/ 1000:- för eco chip 1500:- ecomax 2000:- för anpassat för 968och 3tums lmm
har för mig att det va dom priserna

Lite långt efter men, vilken kam skulle du rekomendera ?

fåååågel

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 februari 2011
#8
jimbom skrev:
turboforssen skrev:
http://www.vikingchip.com/ 1000:- för eco chip 1500:- ecomax 2000:- för anpassat för 968och 3tums lmm
har för mig att det va dom priserna

Lite långt efter men, vilken kam skulle du rekomendera ?

k-kam eller nån eftermarknads kam...

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
17 februari 2011
#9
en ET skulle jag inte rekommendera högre ladd än runt 1 bar, dom brukar få väldigt bra vevhusventilation då.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.


Sök