3291
Sök

Volvoverkstäder dåliga?

1 Inlägg
19 februari 2011
Volvo verkstäder med varierande kvalitet.Ja det kan jag gärna skriva under på.
Vi har tänkt att köpa en ny volvo så som brukligt är lämnades vår volvo in hos
Stendals bilverkstad  Lilla Edet för en kontroll.Bilen bes sep 10 inga fel.Mätaren står på
11800 mil alltid servad enligt servicebok. Lite fel borde finnas på en bil från 02 tyckte jag.
Nåja Service 12000 mil kostar ca 5000 kr Jävligt dyrt med tanke på vad som ingår i denna
service.Hittade med enkelhet exakt service för 2800 kr (Aukt verkstad) Vidare en backspegel
vars värmeslinga gett upp.Kostnad 800 kr.Bussningar krängningshämmare alla 3000 kr.
monterades av Annan Aukt verkstad 1850 kr.SIST MEN INTE MINST PÅSTODS ATT KLIMATANL
VAR DEFEKT.7000Kr skulle detta kosta.Sagt och gjort uppsökte direkt Aukt kyl-ac firma för att
få klimatanl reparerad.Senare på dagen ringer kylfirman mig och undrar vad jag har haft för
problem med acn.Jag svarade som det var Stendals bil verkstad hade testat den och den skulle
kass,Nu visade det sig att det inte var på något vis fel på klimatanl i bilen,Nu blev jag jävligt arg
ringde verkstaden och frågade vad det var för fel på klimatanl en.Fick ett svar som var så dumt
att det inte går att beskriva här.Jag Sparade alltså 7000 kr på att kolla klimatanl på annan verkstad
4600 kr i stället för 8000 kr annan verkstad.återstår en recondkostnad på 2500 kr må vara ok.
ISTÄLLET FÖR ÖVER 17000 KR så kostade all service 4600 kr.smile

Sök