3574
Sök

Byte av programvara till Saab 9000 cse 2,0ltt

21 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
Tjenare.. Tänkte kolla om de e nån som vet lite mer ingående angående byte av programvara/styrbox på en 9000 2,0ltt,
Obs. att jag har allt som krävs för en programvara från Maptun (Steg3)..
Märkte idag när jag lyfte plasten som skyddar styrboxen att det stog 2,3T 175hk på den.. och T:et är antagligen skrivet av nån som inte vet nått, för stort T är fulltryck.. Bilen laddar 0,5 vad jag har sett när jag har haft plattan i mattan.. Nog om de..

Frågan: Har kanske en Steg3 box som jag kan få köpa..
Nån som vet om den är inställd för just den bilen och den motorn?

Killen som säljer den har en 2,3a och jag har en 2,0a givetvis med turbo i båda bilarna

Förra ägaren har gjort allt som krävs för fulltryck, de e en del att skriva ut här så kolla in min bil ist wink

Kör: SAAB 9-3 Aero Coupé
SaabSnacket.se -För oss SAAB ägare
"Jo... Man kan ju göra så.. Men de é ju inte rätt!"

1 019 Inlägg
20 februari 2011
Du kan inte köra med programvara för en 2.3'a i en 2.0'a.

21 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Okej? :S tydligen kan jag det eftersom det sitter en 2,3 styrbox i min bil för tillfället.. Men förstår vad du menar wink

1 019 Inlägg
21 februari 2011
Moonleaf skrev:
Okej? :S tydligen kan jag det eftersom det sitter en 2,3 styrbox i min bil för tillfället.. Men förstår vad du menar wink

Boxarna är likadana men programvaran skiljer. Du har med största säkerhet 2.0-program i en gammal 2.3-box som blivit omprogrammerad.

21 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Aa de låter ganska trovärdigt smile Fast de är på klistrat en typ etikett som det står 2,3T 175hk.. fast man vet ju inte förrän man själv byter vad som är i wink
funderar på programvaran från Maptun som skulle ge 265hk för i övrigt ar bilen helt förberedd för det steget.. plus dom röda spridarna som krävs för fulltryck

1 019 Inlägg
21 februari 2011
Röda spridare sitter på alla 9000 turbo 94-98, både 2.0t och Aero och allt där emellan.
(2.3t har 170hk om man ska vara petig så den etiketten stämmer inte särskilt väl.)
Senast redigerat av Garfield (21 februari 2011)

Sök