3359
Sök

Pirelli P Zero Rosso eller Yokohama Advan Sport???

17 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Tjena alla bilintresserade!
Ska köpa ny uppsättning av däck och fälgar till min s60. Tänkte köpa ett par 19" R Fälgar men har lite  svårt att välja vikla däck jag ska ha!
Nu står det mellan Pirelli P Zero Rosso eller Yokohama Advan Sport...

Enligt en däckhandlare här i Halmstad ska Yokohamas vara det bästa just nu och Pirellis vara "bra" men helt enkelt inte LIKA BRA som Yokohama! Han sa också att Pirelli är lättare att slita ut!

Någon som har lite mer kunskap om detta, är Pirelli helt klart sämre eller?
Yokohama är 2000kr dyrare och det kan ju betala sig om nu Pirelli slits ut snabbare!

Är INTE ute efter bankörning/köra runt och bränna däck, utan vill helt enkelt ha däck som jag kan köra till så att säga "vardags" med.
De ska vara tysta och dylikt men man ska ändå kunna utnyttja s60:ins 300hk och köra lite i skarpa kurvor!

Daniel "Franceliner" Svensson

1 948 Inlägg
22 februari 2011
Conti SportContact 3 - mycket bra på allt.

Däckhandlare ska du aldrig lite på smile Prispåslaget på däck är sjukt högt så om "din" däckhandlare inte är din bror så rekommenderar han troligtvis dom däcken han tjänar mest på wink

950 Inlägg
22 februari 2011
Kör Advan Sport på min GT3:a och är jättenöjd. Fungera bra på bana. Körde 8 varv på Nürburgring utan att stanna och de kändes hur bra som helst. Har bl.a. även kört 16 mil på Gelleråsen utan att stanna och det fungerade också bra.
Sliter en del bak, men kör inte heller så snälla hjulvinklar.
Har aldrig kört Pirelli, så dem kan jan inte uttala mig om, men har också hört att de slits fort.
Har du kollat med Ralphs Däck? Jag brukar handla mina Yokohama där.

Sök