4262
Sök

Volvo 855 140hk PYE375 stulen 2011-02-06

94 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Hej skulle uppmana folk att min bil blev stulen idag från min parkering i gärdet, Rävlanda ( mellan borås - GBG

Skulle ni se den kan ni slå mig en pling på nr 0735 00 72 87.

kännetecken:

Volvo v90 torkare bak.
Volvo v70 00ans baklyktor.
2 Extra ljus fram på stötfångaren framför grillen.

Hade antalvärktyg i bilen för otaliga tusen sad
Har bytt nyligen till puche framhögtalare o även sterio för inte så längesen.

här är bilder på den.

http://img535.imageshack.us/img535/3838/parkering.jpg

http://img511.imageshack.us/img511/5070/p1010484n.jpg

http://img826.imageshack.us/img826/9954/p1010486dv.jpg

http://img80.imageshack.us/img80/7079/p1010495f.jpg
Senast redigerat av Hasselhoff666 (22 februari 2011)

Måste man så måste man.

94 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Kl 4 i morse ringde polisen mig o sa att bilen va funnen i Mölnlycke talgården seterit parkering längst ner 294

Sterion va borta o rattkåpa o tändning knäckt, o att de va lite saker kvar i bilen o att den inte va smäld.

Så nu blir det för mig att kolla närmare på bilen o se om det är värt att behålla den eller om dom ska lösa in bilen.

Gick hyfsat snabbt, ringde försäkringsbolaget kl 8 o sa att den va funnen, den blev bärgad till bilvärkstad kl 9 smile nu är den i säkrare förvar smile
Senast redigerat av Hasselhoff666 (8 februari 2011)

Måste man så måste man.

Hjultomte
1 500 Inlägg
9 februari 2011
Congrats big_smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

998 Inlägg
9 februari 2011
Kul att den kom tillrätta. Skriv gärna vad dom kommer göra med bilen smile

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Hellre ökänd än okänd ;) ^^
370 Inlägg
20 februari 2011
Gött att den e tebax, men hade inte varit lätt att hålla utkik efter den eftersom du skrev reg.nr PLY 375, men reg.nr på bild e PYE 375

94 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
Brinley skrev:
Gött att den e tebax, men hade inte varit lätt att hålla utkik efter den eftersom du skrev reg.nr PLY 375, men reg.nr på bild e PYE 375

Oj märkte det nu, man va la bra tröt o arg för att bilen blev snod så blev fel, mitt fel hmm, jag som siter med regnr bara 20cm från tagentbordet på skärmens högra kant tongue

Jo ska berätta när allt är klart hur det går med den.

Som det ser ut just nu vad som är stulet ifrån den o trasigt på bilen de jag kunde se.

Trasigt: tändningslås, tändkåpa runt ratt, bagage lucke låset där dom tagit sig in, ingen annan åvärkan utvändigt.

Stulet: Sterio, framhögtalare, låda med org högtalare ( dom trode det låg andra ikanske ) kabelkitt för förstärkare upp till 500watt, kabel skarvkitt mellan sterio o org kablach, jepp dunke med fulltank 21liter 98an, alla cd skivor ( ca 60st ) USB minne 4gb som jag hade till sterion, värktyg för ett par tusen, värktygslåda, ficklampa, o mycke andra små saker sad

Kvito på sterion låg i bilen o är snot, låg även instruktionsbok till den men den hade dom lämnat kvar.

Bilen har vart inne på värkstad på MLK för bedömning på skador o beräkna & ofert har sänt till LF.

Sitter med LF papper o har delvis fyllt i dom, ska fixa fram nya kviton på sterio/kabbelkittet/högtalarna o har fixsat fram nästan alla andra kviton på saker som blit gjort på bilen o bytts.

Se när jag får polisraporten hemskickad, har bara fått anmälan från polisen.

Måste man så måste man.

Handledare
1 481 Inlägg
21 februari 2011
Hoppas du har extra försäkring för verktygen, annars får du inget för dom eftersom bilen stod på hemadressen. Har erfarenhet av det.....

Kung
603 Inlägg
21 februari 2011
Inte för att vara taskig men varför i hela helvete lämnar man massa verktyg och skit i bilen, det är ju som att be om att få bilen stulen eller inbrott i den.

Kul att du fick tillbaka bilen iallafall, nu hoppas vi på att dom reparerar den åt dig smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

94 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Uttelito skrev:
Inte för att vara taskig men varför i hela helvete lämnar man massa verktyg och skit i bilen, det är ju som att be om att få bilen stulen eller inbrott i den.

Kul att du fick tillbaka bilen iallafall, nu hoppas vi på att dom reparerar den åt dig smile

Spelar de någon roll vad man har i bilen när man inte såg en enda pryl, allt va undanstoppat i stort sätt så inget viktigt låg framme, inget av stort värde i allfall.

Vist en sak om saker ligger synliga att stöldrisken blir högre.

Måste man så måste man.

Kung
603 Inlägg
22 februari 2011
Det räcker dessvärre med att dom ser något litet av intresse, som tex en gps hållare, småmynt, eller något verktyg... dessvärre sad

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

94 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Uttelito skrev:
Det räcker dessvärre med att dom ser något litet av intresse, som tex en gps hållare, småmynt, eller något verktyg... dessvärre sad

Måste vart något annat, för fanns inget av värde om man kollade in i bilen, inte ens fronten på sterion satt i, halvtaskig lack, tråkiga fälgar.

Va la bara nån som behövde frakta sig mellan Rävlanda till mölnlycke, va la inte mer en de o sen leta dom la igenom bilen o hittade nästan allt.

Måste man så måste man.

Sök