4000
Sök

Koppla ur Volvo guard larm?

27 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
Hej alla glada;D

Dags att köpa bil så var och kollade på en volvo 740 90a idag. Bilen hade stått sedan oktober och batteriet var slut.. Larmet hade väl också fått nåt ryck under tiden för så fort vi kopplade in startkablarna så gick larmet och gick inte att stänga av med dosan.. Vi bytte batteri i dosan också men det ändrade inget.

Så min fråga är om det finns nån som vet hur man kopplar bort larmet så man kan starta bilen? Eller hur mkt en firma tar för att koppla bort det eller laga det.. Eller nån som rent av vet vad felet är:)

Mycket tacksam för svar:D
Senast redigerat av _jerry_ (11 december 2007)

4 Inlägg
10 december 2007
HEJ JERRY
JAG HAR SAMMA PROBLEM ...HAR DU FÅTT NÅGRA TIPS?smile
_jerry_ skrev:
Hej alla glada;D

Dags att köpa bil så var och kollade på en volvo 740 90a idag. Bilen hade stått sedan oktober och batteriet var slut.. Larmet hade väl också fått nåt ryck under tiden för så fort vi kopplade in startkablarna så gick larmet och gick inte att stänga av med dosan.. Vi bytte batteri i dosan också men det ändrade inget.

Så min fråga är om det finns nån som vet hur man snabbt kopplar bort larmet så man kan starta bilen? Eller nån som rent av vet vad felet är:)

Mycket tacksam för svar:D

27 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
dejehans skrev:
HEJ JERRY
JAG HAR SAMMA PROBLEM ...HAR DU FÅTT NÅGRA TIPS?smile
_jerry_ skrev:

Nepp har tyvärr inte fått nåra bra tips ännu:/
Ingen som vet?
Senast redigerat av _jerry_ (11 december 2007)

3 Inlägg
7 mars 2008
lyfter upp lite....har typ samma problem. Har batteriet urkopplat en tid och när man kopplar in larmet igen så larmar det. Ska man ha alla dörrar och så stängda för att det inte ska larma? Har dessutom ingen dosa till det här larmet. Förra ägaren använde inte larmet så jag fick inte med nån dosa....

MVh Nicklas

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 mars 2008
nickluz skrev:
lyfter upp lite....har typ samma problem. Har batteriet urkopplat en tid och när man kopplar in larmet igen så larmar det. Ska man ha alla dörrar och så stängda för att det inte ska larma? Har dessutom ingen dosa till det här larmet. Förra ägaren använde inte larmet så jag fick inte med nån dosa....

Är alla dörrar stängda så ska inte larmet gå, även om bilen är olåst.

Dra relät för centrallåset. Då lär du även koppla bort larmet.
Men sschhh! Säg inte till nån roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

3 Inlägg
9 mars 2008
Ok ska försöka testa lite...nu har jag kommit så långt att om jag har kopplat in larmet när allt är stängt så aktiveras larmet(blinkar med sekundintervall) och det finns inget sätt att stänga av det för det måste göras via fjärrkontrollen(som jag inte har) För att kunna programera in en ny fjärr så måste larmet vara avstängt för att kunna sätta larmet i programeringsläge för fjärren..Finns det nåt sätt jag kan lösa det här? Kan man nolla larmboxen på nåt sätt??

MVH Nicklas

3 Inlägg
16 mars 2010
Gammal tråd men den går säkert att återuppliva.
Har Exakt samma problem
Volvo 945 -94
Med VGA I den gråa dosan med den triangelformade indikatorn.
Min är fast lysande (dvs "larm utlöst"). Går ej att nolla med dosan!
Har kopplat bort batteriet under en stund sen suttit dit det igen och då indikerar han sekundärt (dvs larmet aktiverat) 

Har dragit fram elshema så i morgon bär det av ut i garaget och ska koppla ur det.. dock ska jag inte koppla ur bara reläet. då orginalkabeln som går från tändlåset till solenoiden är klipp och skarvad över ett inbyggt relä i larmboxen (enl volvo) (dvs startspärren). dom måste jag tvinna ihop.....

Återkommer i morgon med svar smile

MVH / €mil
Senast redigerat av Gravarn_ (16 mars 2010)

403 Inlägg
23 februari 2011
Hur blev det med svaret:P?

Sök