2944
Sök

Vw Passat 1,8t -98 Vägrar Starta!

egen företagare
630 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Jag råkade hamna i diket med min passat, inget allvarligt alls, och inga synliga skador, jag blev uppdragen från diket, körde bilen hem med för maskin, Körde bilen igen senare på kvällen men morgonen efter var bilen död.

Bilen maler på startmotorn men den tänder inte
Jag har provat använda startgas, med inget händer, då heller.
Snälla hjälp mig.

Glidarn
408 Inlägg
23 februari 2011
pzymon skrev:
Jag råkade hamna i diket med min passat, inget allvarligt alls, och inga synliga skador, jag blev uppdragen från diket, körde bilen hem med för maskin, Körde bilen igen senare på kvällen men morgonen efter var bilen död.

Bilen maler på startmotorn men den tänder inte
Jag har provat använda startgas, med inget händer, då heller.
Snälla hjälp mig.

fått snö i fördelarmokkajängen! ähh, skämt å sido.

(obrut)

1 562 Inlägg
23 februari 2011
har du riktig otur kan snö trängt in så remmen kuggat över, men då borde de ju hänt direkt.

egen företagare
630 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
som sagt så körde jag ju bilen hem och senare sen hände detta under natten.
jag har k-sprit i tanken så ev kondens ska ju inte frysa heller.......

egen företagare
630 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
provade starta bilen idag med samma resultat, nu hade jag nyladdat batteri, så kräm finns det.
all elektronik funkar, kan det vara jordfel ändå?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
24 februari 2011
pzymon skrev:
provade starta bilen idag med samma resultat, nu hade jag nyladdat batteri, så kräm finns det.
all elektronik funkar, kan det vara jordfel ändå?

Har du kollat att du både har gnista och soppa? Har du inte gnista får du kolla om du har ström och jord till spolarna..
Senast redigerat av MeloveGolf (24 februari 2011)

egen företagare
630 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Bränsle slangarna sitter klämda på rören, så hur kan jag kolla det?
tyvärr har jag inte hittat min tändstiftnyckel men ska sjävklart kolla gnistan.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
24 februari 2011
pzymon skrev:
Bränsle slangarna sitter klämda på rören, så hur kan jag kolla det?
tyvärr har jag inte hittat min tändstiftnyckel men ska sjävklart kolla gnistan.

Hur menar du nu? Det är ju bara ta bort klämpen vid fuelrailen och kränga av slangen dom är inte helgjutna..

egen företagare
630 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Det är ju inga "vanliga" slangklämmor.... det sitter ju metall runt slangen ute i änden och dom ser ut att vara pressade runt röret.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
24 februari 2011
pzymon skrev:
Det är ju inga "vanliga" slangklämmor.... det sitter ju metall runt slangen ute i änden och dom ser ut att vara pressade runt röret.

dom tar du bort med vanlig mejsel, men nu kanske du inte behöver det eftersom du kört med startgas utan ett liv så gnistan kan vara stora boven alternativt kass soppa som släckte stiften för dig, försökt se om du har gnista och ström fram till spolarna först och främst..

egen företagare
630 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Ingen gnista, men jag hittar fan inte hallgivaren (vevaxelgivaren) kan någon berätta vart den sitter, posta gärna en bild också.
Det är alltså en Passat -98 1,8t.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
24 februari 2011
Hade samma fel på min a4 1.8Ts då var det en brunnen tändmodul. Den sitter i locket på luftburken, ta bort täckkåpan över luftburken så ser du den, en svart klump på en oval metallbit inklämd i plasten. Om du har möjlighet så kan du låna en tändmodul av en kompis/verkstad/valfri annan källa och prova, bara att koppla loss kablarna och trycka i dem i den andra modulen och vrida om nyckeln. Det finns dock två olika modeller av tändmodul, en från hitachi och en från bosch, de ser exakt identiska ut till det yttre men förväxla dem INTE! Sätter du i en hitachi modul när det ska vara en bosch eller tvärt om så kan du bränna motorstyrningen.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

egen företagare
630 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
tack för tipset ska kolla detta asap

Sök