2592
Sök

Kamrem Subaru Impreza wrx EJ205 -05

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Vet inte var i forumet den här tråden ska ligga igentligen, kunde inte komma på någon bra rubrik heller..

Hursomhelst så är det dags att byta kamrem och då undrar jag var köper jag den? Har sökt runt lite men alla mina sökningar hammnar i storbritannien är det där jag ska leta? Eller är det här i Sverige?

Det billigaste jag hittat i Sverige är 4729kr för en sats med rem, spännare och löphjul på bds.se Är saker ifrån SKF så känns som att det borde hålla..

Var kan jag leta? Är riktigt dålig på var man inhandlar subaru delar..

Något mer jag bör byta än kamremen, spännare och löphjul?

/Tribbe.

Random Hero
4 047 Inlägg
28 februari 2011
Ebay beställde ja från en gång, 1/3del av de svenska priset för en kamremsats med löphjul spännare och rem samt nya bultar.

mvh

Dog food lid. Backwards

OSR CREW
146 Inlägg
28 februari 2011
asså, här kommer en korkad fråga igentligen... Men har du talat med din lokala subaru återförsäljare? smile Eller deras verkstad, känns ju som 4700 e rätt dyrt för du behöver väll bara remmen igentligen?

Livet är det som passerar när du håller på med annat.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Min rem är i fint skick, är löphjulen jag behöver... men tar man bort en rem ska man aldrig sätta tillbaka den har jag hört.

OSR CREW
146 Inlägg
28 februari 2011
Okey, de har jag aldrig funderat över faktiskt big_smile men de e klart, om de e hjulen du behöver så kan jag förstå att priset stiger lite... men snacka med någon subaru verkstad, dom kan säkert ta hem delarna till dig.. Mvh

Livet är det som passerar när du håller på med annat.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Ska kolla upp pris där med men märkes verkstäder brukar inte vara allt för billiga.

4 824 Inlägg
28 februari 2011
här har du delar till bra priser http://www.importcarparts.co.uk/default.asp
här har du direktlänk där det finns både subaru orginal och andra märken http://www.importcarparts.co.uk/parts.a … 5&dc=y

att köpa delarna hos den lokala subaru handlaren blir dyrt, jag köpte kamrems kittet (rem, spännare och löphjul) till min på ebay och gav knappt hälften av vad det kostar här i sverige.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Har kollat lite på den sidan, men är lite novis på ebay.. man åker inte på moms och tull eller sånt?

4 824 Inlägg
28 februari 2011
så länge man handlar inom EU så betalar man moms (vat) i det landet som man köper delen/delarna ifrån och ingen tull eller liknande tillkommer på det priset som står förutom frakten hit till sverige.

Mvh Christian

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Brukar det inte stå att dom skickar varorna över hela världen? Här står det endast vilken frakt dom har på fastlandet... Skickar dom till Sverige? Jag tänkte dra iväg ett mail och fråga dom.

4 824 Inlägg
1 mars 2011
ja dom skickar till sverige, det är hur många som hellst i subaru klubben som har handlat därifrån inklusive mig själv.
här står det till vilka länder dom skickar http://www.importcarparts.co.uk/terms.asp#shipping

Mvh Christian

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
Okej, trevligt jag har dock redan hunnit skicka mail till han och frågat ;-) Men då vet jag ju vad jag bör få för svar. Blir antadligen därifrån då.

1 482 Inlägg
1 mars 2011
Har du kollat på märkesverkstad ännu? Både toyota och bmw som jag handlad original delar av har det i båda fallen vart mycket billigare än från tex Mekonomen.

Värt att kolla.

BLT Service
Theracords Music Label

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
De vill ha 7760kr med jobb kanske kunde ordna rabbat på det priset.. eller 4224kr +moms för bara delarna.. så lutar åt importcarparts

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
Christian S skrev:
ja dom skickar till sverige, det är hur många som hellst i subaru klubben som har handlat därifrån inklusive mig själv.
här står det till vilka länder dom skickar http://www.importcarparts.co.uk/terms.asp#shipping

Har du handlet genom deras hemsida eller ebay?

Jag skulle just beställa genom ebay och fick detta.

This seller has set buyer requirements for this item and only sells to buyers who meet those requirements.

You are unable to bid on or buy this item because:

The seller doesn't ship to the location where your primary shipping address is located.

Note: If you are still interested in bidding on or buying this item, you may contact the seller and ask that they exempt you from any buyer requirements.

Sök