jag höjde laddtrycket ganska mycket och med tiden började den lukta mer och mer olja i bilen när man gasat på. sen började den trycka ur sej ur turbon men vi fortsatte att köra ändå.. tillslut så satt vi full bil och gasade på på en gata och efter det började den ryka riktigt mycket. den rök så mycket så man såg knappt bilen men den gick ändå men gick dåligt..
nu har jag bytt både topplocks packning och ny turbo och efter det så rök den betydligt mycket mindre men ryker ändå..
den ryker extra mycket vid mycket låga varv men när man varvar upp den kring 4000rpm så slutar det typ att ryka.
vad kan det vara tro? är kolvringarna slut lr vad kan det vara?
aa asså den har tryckt ur sej olja vid oljepåfyllningen med men det ryker ju ur vevhusventilation så då borde vell den vara ok iaf?
sen ryker den ju ur avgassystemet. har nytt avgasrör direkt från turbon och ut i luften, är kanske 40 cm långt. den går ju som den ska men när man har varvat upp den sen släpper man på gasen så ryker det.
När min vevhusvent var igensatt så leta oljan sig ut överallt, Turbo, Topp,Block ja överallt så jag tror stenhårt på vevhusventen! i vilket fall skadar det inte att rengöra!