2605
Sök

tappar laddtryck på 2:an växel???

24 Inlägg
6 september 2005
Trådstartare
#1
har en saab 93 aero 01:a!!

maptun steg 1!

tappar laddtrycket på 2:an växel!! vad för fel???

tacksam för svar!!


24 Inlägg
7 september 2005
#2
hejsan vet ej om det e rätt men jag hade likadant.. det kändes som den bromsade upp så jag lämnade in den o de sa att den misstände lite men hittade inget fel... jag fick tillbaka den o sen gick den som en traktor... nu står den på verkstad.... kan ju va nåt sånt....

272 Inlägg
8 september 2005
#3
Varför inte höra med Maptun vad som kan vara fel om det är någon innan som haft samma problem. Det sitter ingen laddtrycksspärr som säger ifrån om du kör med lite högre för länge?

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

24 Inlägg
9 september 2005
Trådstartare
#4
jo jag ska ta o ringa dom!! ingen aning om det finns nån spärr!! får höra me maptun!!


12 086 Inlägg
9 september 2005
#5
På en polares saab 900 finns en spärr i datorn som slår av vid 1.54 bar, men den slår verkligen av!

24 Inlägg
9 september 2005
Trådstartare
#6
jasså?? hur tar man bort spärren då?  jag tror att orginal dumpen inte pallar med! därför tappar jag laddtrycket...


Envis optimist
454 Inlägg
9 september 2005
#7
Har svårt att tänka mig att dumpen skulle vara för klen redan vi steg 1. Steg 1 brukar man inte behöva byta så mkt


Verkmästare
97 Inlägg
9 september 2005
#8
Tror inte en Aero har denna laddtrycksspärr, men det kan klart variera beroende på leverantör.
Vad menar du med att du tappar laddtryck? Vissa programvaror har en inbyggd laddtrycksbegränsning på de lägre växlarna för att spara växellådan och har därför ett lägre ladd där.
Sen kan det bero på ett fel i hårdvaran som leder till spikningar, som i sin tur gör att styrsystemet ställer ner laddet på 2:an.

Mvh Stoffe


272 Inlägg
10 september 2005
#9
wastepeak skrev:
jasså?? hur tar man bort spärren då?  jag tror att orginal dumpen inte pallar med! därför tappar jag laddtrycket...

Dumpen har som helst ingen roll i att du tappar laddtryck, isf ska det vara wastegaten. Hör med Maprun de blir nog bäst.

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

19 Inlägg
10 september 2005
#10
Stoffe  har rätt i det han säger, 1an å 2an ska inte va så mkt ladd tryck på, för att spara lådan, den går väl bra på 3,4,5 lr ?, iaf ska det inte va något fel,

24 Inlägg
10 september 2005
Trådstartare
#11
oberg skrev:
Stoffe  har rätt i det han säger, 1an å 2an ska inte va så mkt ladd tryck på, för att spara lådan, den går väl bra på 3,4,5 lr ?, iaf ska det inte va något fel,

kan nog stämma!! 3,4 och 5:an går som bara faan!! smile får väl leva med att den laddar kasst på 2:a växeln då!!


56 Inlägg
18 september 2005
#12
när man trimmar saabar blir laddet inte lika högt på 1 och 2:an som på resten av växlarna..maptune har gjort så för att inte riskera att dreven i lådan går sönder



Sök