Någon som har köpt telia bredband och fått en sån mobil? skulle ge bort mobilen och personen använde inte telia och då märkte jag att den var låst till telia
någon som vet hur man låser upp mobilen lagligt? förutom vänta 12 månader och sedan låsa upp. Ringde till en mobilbutik och frågade om de kunde låsa upp mobilen, då fick jag ett nej, men det är inte olagligt att låsa upp mobilen, om man inte använder sig utav imei.
jag kollade trycktill innan men de hade inte och jag testade, sen läste jag om att det var olagligt och fiffla med imei nret, vill ha det borttaget lagligt vis..
tack för sidan om förmedlingshuset, 30km till hbg bara..
Du kan prova den här webbplatsen för att låsa upp telefonen. Du kan koder från denna webbplats http://www.unlocking4u.com/samsung-x510/rs6wp9/ att låsa upp telefonen. dess det enklaste sättet att låsa upp telefonen. Jag fick koder från denna webbplats för att låsa upp min telefon.
jag kollade trycktill innan men de hade inte och jag testade, sen läste jag om att det var olagligt och fiffla med imei nret, vill ha det borttaget lagligt vis..
tack för sidan om förmedlingshuset, 30km till hbg bara..
imei-numret har du väl inget behov av att ändra. Dels är det olagligt och jag kan inte tänka mig ett enda legitimt skäl att vilja ändra det.
Däremot operatörslås är helt lagligt att ta bort. Dock är det inte så lätt med alla telefoner. Vissa telefoner som t.ex. Nokia, Android och iPhone gör man lätt hemifrån ofta helt utan kabel, medan andra kräver att man går in via dataanslutning och tar bort låset.
Hör av det via pm då vi har ett företag i stan som fixar det.. 190kr för upplåsning och 60kr extra för debranda telefonen. Vi kan nog komma överens om hur vi ska lösa det