2916
Sök

V40 2.0 -96 startar inte

283 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Hej

Har en V40 -96 som gått klockrent den korta stunden när jag haft den enda fram till imorse då den inte vill starta. Det kommer soppa till fuelrailen, o det är högt tryck som det ska, så hör man tydligt att soppa pumpen går, kollat stiften o dom är kanonfina, o den verkar tända som han ska, men verkar inte släppa igenom soppan genom spridarna för stiften blir inte ens fuktiga eller ljumna. När man kör starten så låter den som den ska bortsätt från att den inte startar.. Körde med den senast igår kväll utan problem.. Något förslag på va det kan vara någon, eller hur man kan fortsätt felsöka?

Black Deevill

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
18 mars 2011
Standardsvaret är väl att kolla felkoderna? smile

283 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Bebben skrev:

Skulle jag haft utrustning så skulle det redan va gjort smile men väntar på ett elshema, tror det är ett relä som styr instputning som kan va kasst..

Black Deevill

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
18 mars 2011
BlackDeevill skrev:
Bebben skrev:

Skulle jag haft utrustning så skulle det redan va gjort smile men väntar på ett elshema, tror det är ett relä som styr instputning som kan va kasst..

Har du inget sånt där verktyg i bilen som blinkar som på 850 m.fl.? hmm

283 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Bebben skrev:
BlackDeevill skrev:
Bebben skrev:

Har du inget sånt där verktyg i bilen som blinkar som på 850 m.fl.? hmm

Nae sad tyvärr för ny för det sad men snart åker chefen till mig o köper en, behöver läsa lite felkoder på nåra adra bilar med så ^^

Black Deevill

283 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Bilen varken tänder eller öppnar spridarna.. Bytt hallgivaren/tändlägesgivaren.. Kollat varenda lite säkring. Läst felkoder men finns inte någon. borde vara någon form av givare som inte slår igång spridarna samt tändspolarna. Finns det någon form av säkerhetsbrytare? vet att vissa bilar bryter soppa tillförselan samt tändning vid ev kolition.. men borde inte vara ngt sånt då jag parkera bilen i garaget igår kväll, men inte varit i
emot något..

Black Deevill

602 Inlägg
20 mars 2011
Har du testat med att koppla bort batteriet en sväng bara? smile

283 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
Volvo-lollungen skrev:
Har du testat med att koppla bort batteriet en sväng bara? smile

Japp. Testat o felsökt typ allt. Ska byta vevaxelgivare idag.då den inte ger singnal. Hoppas det hjälper

Black Deevill

283 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
Liket lever. Vevaxelgivaren va kass.

Black Deevill

Sök