3086
Sök

Carguard II volvo 940 skydd

86 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Hej. Har ett carguard II som är monterat på volvo när den var ny. Den tutar 1 gång när man larmar och 2 gånger när man larmar av. Och blinkersen blinkar inte heller. Annars går larmet igång när man bryter en kontakt.

Forummoderator
18 092 Inlägg
20 mars 2011
Vad är problemet?

Mvh
Alex

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

86 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Vad är problemet?

Mvh
Alex

Den ska väl inte tuta när man larmar? Och det ska väl blinka oxå!

429 Inlägg
20 mars 2011
Beror på hur det är kopplat, värkar vara omkopplat så det tutar istället för det ska blinkar...

86 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
jonas 740 skrev:
Beror på hur det är kopplat, värkar vara omkopplat så det tutar istället för det ska blinkar...

Är inkopplat på volvo när den var ny! Med snabbkopplingarna som är fördragna. Ska försöka få tag i ett annat relä som styr det o prova om det är det som är kasst.

1 319 Inlägg
20 mars 2011
Jag förstår ändå inte problemet? Du vill att den ska blinka eller? Är du ens säker på att den SKA blinka? Tvekar på att något är fel, tbh.

_----------'

86 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
sleepyoh skrev:
Jag förstår ändå inte problemet? Du vill att den ska blinka eller? Är du ens säker på att den SKA blinka? Tvekar på att något är fel, tbh.

Har kollat lite! Den ska inte tuta nåt när man larmar! Gjorde det inte när den var ny det är min far som haft den sen den var ny! Annars får man montera i ett nytt larm så slipper man det.

1 319 Inlägg
20 mars 2011
Flanders74 skrev:
sleepyoh skrev:

Har kollat lite! Den ska inte tuta nåt när man larmar! Gjorde det inte när den var ny det är min far som haft den sen den var ny! Annars får man montera i ett nytt larm så slipper man det.

Kan inte vara så enkelt som att det är något jordfel någonstans? neutral

_----------'

86 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
sleepyoh skrev:
Flanders74 skrev:
sleepyoh skrev:

Kan inte vara så enkelt som att det är något jordfel någonstans? neutral

Får kolla igenom det lite mer sen. För den ska tuta om det inte är nån dörr stängd har jag fått reda på.

36 Inlägg
21 mars 2011
Vad är det för årsmodell? är det volvo original larm? om ja så går det att ställa in via volvos hand dator "vct2000" om den ska endast blinka eller både och eller bara tuta........finns även en del andra inställningar som jag inte minns längre.

86 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
attif skrev:
Vad är det för årsmodell? är det volvo original larm? om ja så går det att ställa in via volvos hand dator "vct2000" om den ska endast blinka eller både och eller bara tuta........finns även en del andra inställningar som jag inte minns längre.

Är en 96:a! Som volvo montera larmet i efterhand av tillval! Men det är med fördragna kablar. Har inte tutat innan när man larmar. Har blinkat då. Men ska forska vidare då det är min far som köpt den sen den var ny. Kan nog kolla med volvo hur det ska vara. Ska se om jag hittar en ny reläbox o programmera om den o se om det är likadant då. Annars blir det ett nytt larm som man kan styra elhissarna

36 Inlägg
21 mars 2011
Du behöver inte köpa nya relän innan du kopplat på "vct2000" och kollat hur den står inställd, står den på bara tuta så kan du ju justera den hur du vill ha den, på 96an är det ju obd2 i facket mellan stolarna, be en volvomek kolla upp de mot en tårta lr nått=)

86 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
attif skrev:
Du behöver inte köpa nya relän innan du kopplat på "vct2000" och kollat hur den står inställd, står den på bara tuta så kan du ju justera den hur du vill ha den, på 96an är det ju obd2 i facket mellan stolarna, be en volvomek kolla upp de mot en tårta lr nått=)

Okej! SKa kolla det! Fassan känner många på volvo så han ska få det i uppdrag nästa gång jag ska ner till malmö.

86 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Har kollat lite mer nu! Larmet löser inte ut när man öppnar dörren men startspärren går in o den startar inte när man öppnat. Får väl kolla magneten till huven och kontakterna till dörrarna! Leta upp kontakten på bagagen oxå. Har hört att den sitter i anordningen som låser fast bagageluckan.

36 Inlägg
22 mars 2011
Alla är väl i samma som dörrkontakterna utom huven har jag för mig, så det är ju lätt kollat.

Sök