3051
Sök

Lådvolym Gas 10" bas

16 197 Inlägg
22 mars 2011
mkII skrev:
evilaudio skrev:
mkII skrev:
Hej! lånar min tråd lite, har gjort en låda nu osv, skall klä den i högtalar "matt tyg" men vad skall jag ha för lim när jag limmar? Tackar för snabba svar mvh, textil eller mattlim? de är vad jag gissar på.

biltemas spraylim  funkar kanon.

hum, så en tripp dit imorgon då... xP

en fråga till, jag inser ju att det behövs "rätt" mkt lim men hur mycket? lådan är typ på 45liter (innuti) dubbel 10"

en burk borde du klara dig på-

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Grandturismo missbrukare =)
331 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
mkII skrev:
evilaudio skrev:

biltemas spraylim  funkar kanon.

hum, så en tripp dit imorgon då... xP

en fråga till, jag inser ju att det behövs "rätt" mkt lim men hur mycket? lådan är typ på 45liter (innuti) dubbel 10"

en burk borde du klara dig på-

detta svar bugar och bokar jag för tack så mycket smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 mars 2011
En flaska räcker gott och väl! Om inte så har du haft på för mycket lim. För bästa effekt, spraya på både låda och tyg å låt ligga nån minut.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

331 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Vilket Lim! Det var otroligt mycket bättre än vad jag trodde det skulle vara! Man tackar igen, nu är i alla fall baslådan färdig och klädd smile Spelar fakiskt rätt fint för att vara en dubbel gas 10" i sluten låda smile men hade ju spelat BETYDLIGT högre som portad, till o med min gamla gas 8" låda från brl (med passivt slutsteg) spelar Högre ljud, men mycket långt ifrån lika fint smile

Vet inte om det är spamm att länka biler här, men skall jag göra det? (när jag tagit)

Mvh Jesper

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 mars 2011
Upp med bilder du, helt okej. smile Dom äldre GAS basarna tycker inte om portat, så behåll den slutna lådan till dom.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

331 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Upp med bilder du, helt okej. smile Dom äldre GAS basarna tycker inte om portat, så behåll den slutna lådan till dom.

dessa är spriller nya big_smile

http://i827.photobucket.com/albums/zz191/theMrtorture/24032011867.jpg
http://i827.photobucket.com/albums/zz191/theMrtorture/24032011866.jpg

smile Gamla kabeldragningen
Senast redigerat av mkII (24 mars 2011)

Sök