thelaus skrev:
Hej.
http://img828.imageshack.us/img828/2874/ljud.jpgHar kopplat som på bilden
Båda stegen ligger på 1500x1Ohm/st Undrar om det blir 2 Ohm på steg B när det är kopplat såhär? Har hört att man kan koppla alla + på steg A och alla - på steg B stämmer det eller har jag kopplat rätt? Vill ha så de spelar 1Ohm till varsin bas. Har provat koppla varsin bas till varsit steg men spelar bara bra i ett av stegen fast jag provat ställa om båda!
Har du tänkt att docka stegen så har du gjort fel och risken är att du skickar båda stegen när du gör så där.
Så här skall du koppla, ( Förstår du inte denna anvisning? docka då inte stegen)
Steg 1 är master steget och där kopplar du in RCA kablarna från Huvudenheten.
Från steg 1 tar du en singel RCA från Brige out till Line in på steg 2 som är slave steget.
Steg 1 kommer sen att vara positiv och högtalar + kommer vara + i installationen.
Stegets minus skall kopplas ihopp med Steg 2 högtalar minus.
Steg 2 högtalar + kommer sen att vara minus i installationen.
Detta är så eftersom man fasvänder det enna steget mot det andra, kopplar man fel så ställs stegen mot varandra och då går de sönder.
Om du inte förstår denna anvisning så skulle jag skaffa en RCA splitt till din lågnivå och koppla ett steg per bas och inte använda docknings funktionen.
OBS!!! Tänk på att stegen drar dubbel så mycket ström i dockat läge och är bara 2ohm stabila!
Good luck!