2647
Sök

Bensinmätare volvo 740-89

35 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
tja. hade tänkt fixa bensinmätaren på min volvo 740. i vanliga fall är det ju själva givaren som går isönder men hur kan man mäta o se ifall det är den som är sönder? men kan det även vara själva mätaren i instrumentpanelen som är kass? fick ett tips att koppla loss sladdarna där bak o kortsluta plus o minus o isf skulle själva mätaren flippa elr röra på sig. men det gjorde den inte o isf skulle den va kass om den inte gjorde det. men kan man få litta hjälp???

270 Inlägg
1 februari 2011
De där skulle jag också gärna vilja ha ett svar på smile

Tänkte kolla va som är paj på min också

248 Inlägg
1 februari 2011
det är 50% chans att det är armaturen och 50% chans att det är mätaren... Jag vet en kille som är kanonbra på det där om du vill ha hjälp ? smile

270 Inlägg
1 februari 2011
Hört något om någon lampa som man kunde koppla sladdarna till mätaren till, om mätaren funka så skulle den gå upp till halv tank typ

Inte helt säker

136 Inlägg
1 februari 2011
de e nästan alltid givaren som är fel på 740. som tur är är den lätt att byta vad jag har för mig

1 298 Inlägg
1 februari 2011
Min erfarenhet är att de är ungefär 50/50 vad de är som är sönder. Men för att utesluta instrumentet så kan du ju prova att byta det mot en polares etc. Sen finns de ju med 3 eller 4 stifts anslutning på baksidan med och det måste stämma om du provat nåt annat. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

9 Inlägg
1 februari 2011
kolla¨på den här sidan så kanske du fåår ngt tips. Hoppas det  hjälper dig. http://www.smithimage.com/~fassan/Bil-E … Bilder.pdf mvh robert

3 182 Inlägg
1 februari 2011
om det nu är bränslemätaren som är paj så kan du ringa denna kille han har renoverade samt att han kan renovera upp din.

http://www.blocket.se/orebro/Hastighets … 11&w=3

35 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
hah tack för alla tänkbara svar m.msmile men hittde felet de va själva mätaren i mätarhuset:)

Sök