3588
Sök

18" eller 19" fälgar, hur tänker du?

2 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
Hej hej!

Riktigt svårt att välja mellan 19 och 18 " fälgar..

Vill åka bekvämt o fint men samtidigt ska det vara snyggt o inte se för litet eller stort ut.
Åker man bekvämt med 19 tums fälgar på en Volvo s60 awd?

Skulle vara intressant o se vad ni andra har att säga och vad ni skulle gjort i denna situation smile

Mvh
Senast redigerat av te_wik (2 april 2011)

12 086 Inlägg
2 april 2011
Min gissning är att det är föga skillnad på komforten mellan resp fälgar.

Det är bara att fläska på smile

2 271 Inlägg
2 april 2011
19" är det enda raka!smile
Min bil är väldigt stum och visst kan det bli stötigt på sämre vägar.
Det vägs dock upp av utseende och känslan på bra vägar.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
2 april 2011
17 wink Tycker bilar ser löjliga ut om man försöker sig på att sätta dit för stora fälgar! Sedan har man den lilla "halvrostiga" bromsskivan bakom vilket bara gör det än mer skrattretande lol
Senast redigerat av FordRSC (2 april 2011)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

2 271 Inlägg
2 april 2011
FordRSC skrev:
17 wink Tycker bilar ser löjliga ut om man försöker sig på att sätta dit för stora fälgar! Sedan har man den lilla "halvrostiga" bromsskivan bakom vilket bara gör det än mer skrattretande lol

Du är bara avundsjuk!smile 17 tummarna åker på inför bana osv, annars är 19" bra
mycket snyggare. Och oroa dig inte, har inga rostiga skivor.wink

15 Inlägg
2 april 2011
Jag nödje mig med 18".. Måste ju ha råd med däck också wink

18 Inlägg
2 april 2011
Testade 19 med 235/35-19 på min Astra H -08 kombi. Bytte sedan till 18 med 225/40-18, blev snyggare, mycket bättre komfort och massor mindre med vägljud. Fälgstorleken måste vara i proportion till storleken på aktuell bil.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
2 april 2011
lingua skrev:
FordRSC skrev:

Du är bara avundsjuk!smile 17 tummarna åker på inför bana osv, annars är 19" bra

Nein, ingen chans att jag är det! Ok 18´´ passar fint till en del bilar, men när folk trycker på 19´´på sin nypolerade 20-25 år gamla bil så är det ikke fint!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*

2 271 Inlägg
2 april 2011
FordRSC skrev:
lingua skrev:
FordRSC skrev:

Nein, ingen chans att jag är det! Ok 18´´ passar fint till en del bilar, men när folk trycker på 19´´på sin nypolerade 20-25 år gamla bil så är det ikke fint!

haha! ja det kan jag hålla med om,smile
Däremot sväljer hjulhusen på SS nåt otroligt så jag tycker 19" är för små ibland, blir
nog 20" nästa säsong.cool

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
3 april 2011
S60 = 19", inget annat. Blir för mycket gummi med 18" wink

Vill du kunna svänga med bilen så rekommenderar jag att du kör på lite smalare däck och fälg. Själv har jag 235/35-19 och kommer inte in på McDriven om man säger så... smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

grön aktivist
846 Inlägg
3 april 2011
Körde 225 / 40 - 18 på min gamle saab som jag hade , passade klockrent på den storleksklassen.
Numer kör jag Skoda Fabia RS , och 18" blir för stort för den lille bilen.
Bekvämt ligger i vilka däck du väljer , men välj för guds skull inte något skitmärke som Nan-kang!

12 086 Inlägg
3 april 2011
FordRSC skrev:
lingua skrev:
FordRSC skrev:

Är det åldersgräns på 19"?

7 274 Inlägg
3 april 2011
Beror lite på vilka fälgar det gäller.
Vissa fälgar ser större ut än andra medans vissa ser mindre ut.

18" passar nästan alltid, 19" lär man nog tänka lite först. Vill ju inte att det ser alldeles för stort ut!
T ex jätte öppna 19" med 280mm bromsar bakom ser inte så jävla hett ut direkt!

66 Inlägg
3 april 2011
äääh man fläska ju dit så stora fälgar som det går innan det tar med den sänkning man vill ha 19" blir ju perfekt på en s60, kör själv med nankang på en av bilarna funkar då hur bra som helst, körde med några pirelli p6000 förut och dom hade vägljud och var stötiga som fan, så nog skiljer det på däck, märker ingen skillnad mellan 18" 19" 20" i komfort heller

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
3 april 2011
JapMax skrev:
FordRSC skrev:
lingua skrev:

Visste du inte det? Ananrs blir det körförbud hos SBP wink

*

207 Inlägg
3 april 2011
FordRSC skrev:
JapMax skrev:
FordRSC skrev:

Visste du inte det? Ananrs blir det körförbud hos SBP wink

Hahaha hoppas det inte är det på 18" isf, slängde på mina sommarfälgar i onsdags o ska besikta imon:lol:

Professionell amatör
451 Inlägg
3 april 2011
jag rullar ju på tjugor fast med den svarta kanten ser dom inte ut som mer än 19", riktigt nöjd men stötigt är det ju smile
tänk bara på att fälgarna aldrig får bli för stora för att sänka bilen, då förstör man ju hela grejen ! Kör på 19", det skiljer så lite i pris och komfort men ger det där sista lilla som krävs på utseendet !

AUDI - Four rings to rule them all

Sök