3364
Sök

Köpråd nybilsköp? BMW/Audi/Mustang?

26 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
#1
Hej!
Jag har gått i tankarna att köpa en ny bil. Jag vill ha en bil som har kraft och är snygg men ändå bensinsnål/Deiselsnål.

Dom bilar som har varit i tankarna är BMW 320/318 (Evt 520) Ci/i/D och Audi A4 2.0 / 2.0 TDI båda från -07 -08.
Jag har även funderat på en Mustang med nya karossen och V8 front med V6an på 210 Hk eller Audi TT 2.0 TFSI Coupé. Jag har nu beslutsångest av vad jag ska köpa för i morgon kommer ja sälja min andra bil så jag kan inte vara utan bil hur länge som helst, och jag vill inte impuls handla en ny bil.

Så nu vill jag ha eran hjälp vilken bil får jag mest för pengarna? Jag har ca 200.000:- att handla för och jag åker ca 1500-2000 mil per år. Skatten skall helst inte vara skyhög och bränsle förbrukningen skall helst ligga under 1L milen blandad körning. Sen vilka Service intervaller har dom olika förslagen och vad kostar servicen på dom? Vilka miltal är dyrast att serva?  Bilen skall användas året runt.

Så vad skall jag köpa? Audi BMW Ford? För och nackdelar?

tack på förhand!


Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 mars 2011
#2
Du har ett väldigt brett register, vad söker du egentligen av din kommande bil? Vanligtvis brukar man välja mellan två eller tre olika modeller inom samma segment, vi säger Bmw 3-serie, Mercedes C-klass eller Audi A4.

Du väljer mellan två ekonomiska val i form av 3-serie och A4, en svindyr glidarvagn och en sportbil i form av TT (Nåja). Dessutom är två av bilarna praktiska och bekväma vardagsbilar, de andra två duger helt klart till vardags men kräver uppoffringar.

Jag hade funderat en gång till, men kan redan nu säga att har du resurser till en Mustang V8 hade jag aldrig köpt en 520d då fyror inte är den mest harmoniska motorkonstruktionen och på grund av att en sexa (i form av 525d och uppåt) gör en enorm skillnad i Bmw´s 5-serie. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

123 Inlägg
31 mars 2011
#3
Jag har själv en bmw 318i e46 och har bara gott att säga om dem. Billig skatt, låg förbrukning, snygga i utseende, billig försäkring. Använder min året runt och är en mycket stabil bil. Förstår inte vad rquired menar med att fyror inte är har en harmonisk motorkonstruktion. Själv har jag läst att de är mer pålitliga än 6 cylindriga..

rekommenderar 318 fast vill du busa är detta inte bilen för dig mvh kristian


Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 mars 2011
#4
kozlowski skrev:
Jag har själv en bmw 318i e46 och har bara gott att säga om dem. Billig skatt, låg förbrukning, snygga i utseende, billig försäkring. Använder min året runt och är en mycket stabil bil. Förstår inte vad rquired menar med att fyror inte är har en harmonisk motorkonstruktion. Själv har jag läst att de är mer pålitliga än 6 cylindriga..

rekommenderar 318 fast vill du busa är detta inte bilen för dig mvh kristian

Nu syftade jag visserligen på just diesel där skillnaden i ljud och framför allt gångkultur är enorm mellan även Bmw´s 4cyl. diesel (Som ändå anses vara väldigt bra sådana) och deras sexor som får dieselfyrorna att framstå som oborstade.

Men samma sak finns kvar även hos bensinmotorer, jag vet inte om du kört en sexa men kraft och framför allt gångkultur gör en stor skillnad mot 4cyl. i åtminstone fallet Bmw. Är man uppväxt med och skadad av raka sexor (Som är en motorkonstruktion i full balans, till skillnad från 4cyl eller V-motorer) så är det en väldigt stor skillnad att sätta sig bakom ratten i en bil med en fyra.

När det gäller Bmw är det dock sexorna som är de kända slithästarna med minst problem, även om M43 i din bil tål väldigt mycket stryk. Sedan varierar det förstås mellan tillverkare. smile
Senast redigerat av Rquired (31 mars 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

227 Inlägg
31 mars 2011
#5
Bra bil med resurser och även trimvänliga, bensinsnåla är audis motorer, TFSI syftar jag på. Skatten räknar du ut så här gram co2/km - 120 = summa*20 + 350 = vad du betalar i skatt.
Min blir 243-120=123*20+350=2810:-

120 är grundavdrag för co2, 20:- kostar det per gram co2 och 350 är en grundavg.
Tänk på att det endast gäller 06- med miljöklass 2005

Sen finns det andra tabeller för äldre, diesel etc. på transportstyrelsens hemsida smile

Lycka till med bilköpet!

26 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
#6
Tack för svaren. Det lutar ju mest åt en BMW 3-serien E90a eller en Audi A4 men jag är inte helst säker på vilken motor än. Men vilka service intervaller har dom?

Rquired: Ja jag har väldigt brett sortiment, kan nog rabbla upp 20 bilar till som jag vill ha ;-) Men det känns som att BMW eller Audi kommer det bli men jag vet inte vilken som är bäst. Det som är att jag har haft 4 andra audi som jag har varit nöjd med fast det har varit av äldre modell. Men den bil jag har förälskat mig mest i det är BMW 520 från -95 synd nog så tog en älg den bilen.

Saken är den också är att jag vill ha en nyare bil för att det är bekvämare och för att man inte behöver vara lika orolig att det ska bli nå skit med den. Visst ny kan det ju bli fel även på nya bilar men chansen är inte lika stor.


227 Inlägg
1 april 2011
#7
hade en a4, b5, 1,8t com jag chippade. snittade 140km/h till sthlm, ca45mil från mig, och då klarade den 79mil på 65l tank. ganska bra. notera oxå att det inte är tfsi som drar ännu mindre smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 april 2011
#8
Omen_ skrev:
Tack för svaren. Det lutar ju mest åt en BMW 3-serien E90a eller en Audi A4 men jag är inte helst säker på vilken motor än. Men vilka service intervaller har dom?

Rquired: Ja jag har väldigt brett sortiment, kan nog rabbla upp 20 bilar till som jag vill ha ;-) Men det känns som att BMW eller Audi kommer det bli men jag vet inte vilken som är bäst. Det som är att jag har haft 4 andra audi som jag har varit nöjd med fast det har varit av äldre modell. Men den bil jag har förälskat mig mest i det är BMW 520 från -95 synd nog så tog en älg den bilen.

Saken är den också är att jag vill ha en nyare bil för att det är bekvämare och för att man inte behöver vara lika orolig att det ska bli nå skit med den. Visst ny kan det ju bli fel även på nya bilar men chansen är inte lika stor.

Förstår till fullo varför du vill ha en ny bil! Det är dock svårt att säga A eller B, både Audi och Bmw är väldigt bra bilar. Jag har mycket god erfarenhet av BMW och kan rekommendera dem!

Skall du köpa en Audi är det dock nya modellen B8 som gäller tycker jag, föregångaren B7 var både omodern och sävlig att köra. Senaste generation A4 är så som jag upplevt det inte lika inspirerande eller balanserad som en E90, men en grymt bra vagn som till slut blivit körglad till skillnad från tidigare allt för framtunga Audi!

E90 är nog den bil som tilltalar mig mest trots att A4 B8 har ett försprång genom att vara modernare, 320d är tillräckligt pigg men jag vill ändå uppmana dig till att köpa en sexa. Titta efter 325i, 330i, 335i eller 325d (Helst 197hp), 330d eller 335d. Generellt är det inga större skillnader i ägandekostnader om du inte är ung och/eller får en högre premie så försök hitta en så stor motor som möjligt.

330i har sina fördelar som sugmotor, 335i är stark och trevlig men ändå en turbomotor: Det är något särskilt men sugsexan. När det gäller diesel där alla har minst en turbo är 335d med dubbla sådana trevligast: Du kan troligen slita en villa från grunden med dess vridmoment...

Eller så hittar du en 5-serie, som är en fruktansvärt tyst och bekväm bil även om det inte är en busbil som en 3-serie. Detsamma som ovan gäller här, men skillnaden att en 535i inte existerar.

Audi A4 är som sagt inte dum, dock är det en stor bil (4.8m) som är lika klumpig som en 5-serie även om den inte har samma utrymmen. Jag ser dock inte något fel med det, storlek lär man sig att hantera, men tycker att en ännu större/klumpigare A6 (5m) är onödig när A4 är en mer komplett bil. På samma sätt som med Bmw är desto större motor desto roligare, men skillnaden är att instegsmodellen 1.8TFSI räcker för att få A4 harmonisk. De små motorerna i 316i/318i/320i är väldigt trevliga men upplevs lite klena och levererar inte "Bmw-känslan" till 100%, men A4 känns helt ok med 160hp i 1.8TFSI. 

När det gäller diesel tycker jag dock att Bmw helt klart har ett stort försprång när det gäller både förbrukning och framför allt karaktär, både när det gäller fyra eller sex cylindrar.

Bmw´s säger själv till när de vill ha service, och vilket typ av service som det är dags för. Bmw har också väldigt låga priser på detta, den största servicen (Inspektion II) till min X3 kostade till exempel 4000:- och omfattade då utöver de vanliga även tändstiftsbyte och bromsvätskebyte. Sedan har Bmw fri service i 3år/8000mil, det är aldrig fel om du köper en bil där en eller två fria service är kvar!

Audi har long-life intervaller om jag inte minns fel, alltså att de går upp till 3000mil mellan service. Kom dock ihåg att ingen motor, oavsett om det är en Audi, Bmw eller gammal Volvo, mår bra av så långa intervaller och det har förekommit mycket motorproblem hos Audi kopplade till långa intervaller. Generellt är Audi dyra i service vad jag erfar, men Audi-folket får fylla på om jag missat något. De två VW Passat TDI170 (2006 och 2010) vi haft på jobbet har dock inte varit direkt billiga i service. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

26 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
#9
Tack för ditt svar det förklarade det mesta! Men som i dag så åker jag en V70 2.5T som drar ca 1.3 liter stadskörning och så kollar man ex på bmw 325i med manuell låda hur mycket drar en sån om man åker typ inom stan? Och hur mycket skiljer den mot Automaten? Ex den här ser fin ut --> http://www.blocket.se/stockholm/BMW_325 … =6&w=3   

Den kan jag tänka mig att köpa.


123 Inlägg
1 april 2011
#10
Den såg fin ut! men vad kan den dra rquired ? mvh


Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 april 2011
#11
Hmm, "XCD973" är en röd Mini Cooper enligt bilregistret? Konstigt att fotografera en Bmw med skyltar från en annan bil...

Angående förbrukning så tror jag inte det skiljer något nämnvärt mellan en modern automatlåda och en manuell sådan, automatlådan har många växlar att leka med och kan alltid hålla rätt växel i. Samtidigt är effektförlusten i en modern automatlåda lägre, så kör du mycket i stan tycker jag absolut du skall ha automatlåda!

På pappret skiljer det dock nästan en deciliter, 1.2L/milen kontra 1.25L/milen för 325ia. Detta är dock en papperssiffra, kom ihåg att denna räknas på mycket mer storstadskörning (Kökörning, stillastående etc. )än vad man kommer upp i när man kör i Halmstad eller Borlänge kan jag tänka mig. Jag brukar i alla fall klara mig på betydligt lägre siffror än angiven stadsförbrukning så länge man inte kör i just en storstad. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 582 Inlägg
3 april 2011
#12
Tycker att du borde åka iväg till en bilfirma och prova både en Bmw samt Audi så du får bilda dig en egen uppfattning om båda bilarna smile

Har däremot en polare som precis köpt sig en Bmw 335 E92, visst är bilen grymt fin och går helt ok men måste ändå erkänna att jag inte riktigt är så imponerad som jag trodde ja skulle bli. Om jag jämför Bmw:n mot hans tidigare bil som var en Audi TT 3.2 quattro - 07 så skulle jag säga att TT:n är minst lika rolig att köra om inte roligare däremot så är motor karaktären i Bmw:n utan tvekan roligare. Sen så tycker jag att interiören i Audin var betydligt lyxigare/snyggare än i Bmw:n som han har nu men det är också en smaksak smile
Senast redigerat av LIVINL0UD (3 april 2011)

26 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
#13
Hej, Ja jag tänkte den tanken också. Jag har varit på alla bilfirmor i närheten men det finns inte dom bilar jag är ute efter. Jag har gjort en mall nu över dom olika bilarna jag kan tänka mig och den billigaste bilen att äga som jag kan tänka mig är Audi A4 2.0TDI -08. Jag visar bara ett exempel på ur det kan se ut. Volvon som jag jämför med är en bil som jag haft innan. Jag kommer kunna ev lägga en del i kontant men jag räknar att ta hela bilen på lån.

Utgångsmodell: Bensin/Diesel 14Kr/L
Snitt körsträcka år 1.500 mil
Prisklass mellan 150.000:- Till 200.000:-
Försäkring Hos Länsförsäkringar, Halvföräkring.
Lån 200.000:- (Ränta 4,00%) Månadskostnad 2.208:-


Jämförelsemodell!
Volvo V70 2.5T Man

Bensin 27.300:- skatt 2.001:- försk 2.916:-
tot: 32.214:- Månad: 2.684:- (3.884:-) Lån Månad: 1.200:-
--------------------------------------------


Audi A4 2.0TDI Man

Diesel 11.550:- Skatt 2.392:- försk 3.217:-
tot: 17.159:- Månad: 1.429:- (3.637:-)


Audi A4 1.8TFSI Man/Aut

Bensin 15.750:- Skatt 1.340:- försk 3.313:- (Aut 3.178:-)
tot: 20.403:- Månad: 1.700: (3.908:-)


Audi A4 2.0T Quattro Man

Bensin 18.900:- Skatt 2.280:- försk 3.703:-
tot: 24.883:- Månad: 2.073:- (4.281:-)

Men då var min tanke. Vad kostar det att Serva en Audi A4 2.0TDI? Och när skall den servas?


Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
3 april 2011
#14
Rquired skrev:
Omen_ skrev:
Tack för svaren. Det lutar ju mest åt en BMW 3-serien E90a eller en Audi A4 men jag är inte helst säker på vilken motor än. Men vilka service intervaller har dom?

Rquired: Ja jag har väldigt brett sortiment, kan nog rabbla upp 20 bilar till som jag vill ha ;-) Men det känns som att BMW eller Audi kommer det bli men jag vet inte vilken som är bäst. Det som är att jag har haft 4 andra audi som jag har varit nöjd med fast det har varit av äldre modell. Men den bil jag har förälskat mig mest i det är BMW 520 från -95 synd nog så tog en älg den bilen.

Saken är den också är att jag vill ha en nyare bil för att det är bekvämare och för att man inte behöver vara lika orolig att det ska bli nå skit med den. Visst ny kan det ju bli fel även på nya bilar men chansen är inte lika stor.

Förstår till fullo varför du vill ha en ny bil! Det är dock svårt att säga A eller B, både Audi och Bmw är väldigt bra bilar. Jag har mycket god erfarenhet av BMW och kan rekommendera dem!

Skall du köpa en Audi är det dock nya modellen B8 som gäller tycker jag, föregångaren B7 var både omodern och sävlig att köra. Senaste generation A4 är så som jag upplevt det inte lika inspirerande eller balanserad som en E90, men en grymt bra vagn som till slut blivit körglad till skillnad från tidigare allt för framtunga Audi!

E90 är nog den bil som tilltalar mig mest trots att A4 B8 har ett försprång genom att vara modernare, 320d är tillräckligt pigg men jag vill ändå uppmana dig till att köpa en sexa. Titta efter 325i, 330i, 335i eller 325d (Helst 197hp), 330d eller 335d. Generellt är det inga större skillnader i ägandekostnader om du inte är ung och/eller får en högre premie så försök hitta en så stor motor som möjligt.

330i har sina fördelar som sugmotor, 335i är stark och trevlig men ändå en turbomotor: Det är något särskilt men sugsexan. När det gäller diesel där alla har minst en turbo är 335d med dubbla sådana trevligast: Du kan troligen slita en villa från grunden med dess vridmoment...

Eller så hittar du en 5-serie, som är en fruktansvärt tyst och bekväm bil även om det inte är en busbil som en 3-serie. Detsamma som ovan gäller här, men skillnaden att en 535i inte existerar.

Audi A4 är som sagt inte dum, dock är det en stor bil (4.8m) som är lika klumpig som en 5-serie även om den inte har samma utrymmen. Jag ser dock inte något fel med det, storlek lär man sig att hantera, men tycker att en ännu större/klumpigare A6 (5m) är onödig när A4 är en mer komplett bil. På samma sätt som med Bmw är desto större motor desto roligare, men skillnaden är att instegsmodellen 1.8TFSI räcker för att få A4 harmonisk. De små motorerna i 316i/318i/320i är väldigt trevliga men upplevs lite klena och levererar inte "Bmw-känslan" till 100%, men A4 känns helt ok med 160hp i 1.8TFSI. 

När det gäller diesel tycker jag dock att Bmw helt klart har ett stort försprång när det gäller både förbrukning och framför allt karaktär, både när det gäller fyra eller sex cylindrar.

Bmw´s säger själv till när de vill ha service, och vilket typ av service som det är dags för. Bmw har också väldigt låga priser på detta, den största servicen (Inspektion II) till min X3 kostade till exempel 4000:- och omfattade då utöver de vanliga även tändstiftsbyte och bromsvätskebyte. Sedan har Bmw fri service i 3år/8000mil, det är aldrig fel om du köper en bil där en eller två fria service är kvar!

Audi har long-life intervaller om jag inte minns fel, alltså att de går upp till 3000mil mellan service. Kom dock ihåg att ingen motor, oavsett om det är en Audi, Bmw eller gammal Volvo, mår bra av så långa intervaller och det har förekommit mycket motorproblem hos Audi kopplade till långa intervaller. Generellt är Audi dyra i service vad jag erfar, men Audi-folket får fylla på om jag missat något. De två VW Passat TDI170 (2006 och 2010) vi haft på jobbet har dock inte varit direkt billiga i service. smile

BMW:s större motorer som sitter i en bil ifrån 2007-2008 som trådskaparen är ute efter, blir jävligt svåra att hitta för 200 000kr. Ska man dra på rejält så varför inte en 745D eller en Audi A8 4,2 TDI, bägge varianter är bättre/trevligare än en E90 men det är inte vad trådskaparn var ute efter, med tanke på priset. Lika lite som priset på en 335I, eller 335D matchar trådskaparens krav.

No offence, I´m just saying.

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 april 2011
#15
HadesInFlames skrev:
Rquired skrev:
Omen_ skrev:
Tack för svaren. Det lutar ju mest åt en BMW 3-serien E90a eller en Audi A4 men jag är inte helst säker på vilken motor än. Men vilka service intervaller har dom?

Rquired: Ja jag har väldigt brett sortiment, kan nog rabbla upp 20 bilar till som jag vill ha ;-) Men det känns som att BMW eller Audi kommer det bli men jag vet inte vilken som är bäst. Det som är att jag har haft 4 andra audi som jag har varit nöjd med fast det har varit av äldre modell. Men den bil jag har förälskat mig mest i det är BMW 520 från -95 synd nog så tog en älg den bilen.

Saken är den också är att jag vill ha en nyare bil för att det är bekvämare och för att man inte behöver vara lika orolig att det ska bli nå skit med den. Visst ny kan det ju bli fel även på nya bilar men chansen är inte lika stor.

Förstår till fullo varför du vill ha en ny bil! Det är dock svårt att säga A eller B, både Audi och Bmw är väldigt bra bilar. Jag har mycket god erfarenhet av BMW och kan rekommendera dem!

Skall du köpa en Audi är det dock nya modellen B8 som gäller tycker jag, föregångaren B7 var både omodern och sävlig att köra. Senaste generation A4 är så som jag upplevt det inte lika inspirerande eller balanserad som en E90, men en grymt bra vagn som till slut blivit körglad till skillnad från tidigare allt för framtunga Audi!

E90 är nog den bil som tilltalar mig mest trots att A4 B8 har ett försprång genom att vara modernare, 320d är tillräckligt pigg men jag vill ändå uppmana dig till att köpa en sexa. Titta efter 325i, 330i, 335i eller 325d (Helst 197hp), 330d eller 335d. Generellt är det inga större skillnader i ägandekostnader om du inte är ung och/eller får en högre premie så försök hitta en så stor motor som möjligt.

330i har sina fördelar som sugmotor, 335i är stark och trevlig men ändå en turbomotor: Det är något särskilt men sugsexan. När det gäller diesel där alla har minst en turbo är 335d med dubbla sådana trevligast: Du kan troligen slita en villa från grunden med dess vridmoment...

Eller så hittar du en 5-serie, som är en fruktansvärt tyst och bekväm bil även om det inte är en busbil som en 3-serie. Detsamma som ovan gäller här, men skillnaden att en 535i inte existerar.

Audi A4 är som sagt inte dum, dock är det en stor bil (4.8m) som är lika klumpig som en 5-serie även om den inte har samma utrymmen. Jag ser dock inte något fel med det, storlek lär man sig att hantera, men tycker att en ännu större/klumpigare A6 (5m) är onödig när A4 är en mer komplett bil. På samma sätt som med Bmw är desto större motor desto roligare, men skillnaden är att instegsmodellen 1.8TFSI räcker för att få A4 harmonisk. De små motorerna i 316i/318i/320i är väldigt trevliga men upplevs lite klena och levererar inte "Bmw-känslan" till 100%, men A4 känns helt ok med 160hp i 1.8TFSI. 

När det gäller diesel tycker jag dock att Bmw helt klart har ett stort försprång när det gäller både förbrukning och framför allt karaktär, både när det gäller fyra eller sex cylindrar.

Bmw´s säger själv till när de vill ha service, och vilket typ av service som det är dags för. Bmw har också väldigt låga priser på detta, den största servicen (Inspektion II) till min X3 kostade till exempel 4000:- och omfattade då utöver de vanliga även tändstiftsbyte och bromsvätskebyte. Sedan har Bmw fri service i 3år/8000mil, det är aldrig fel om du köper en bil där en eller två fria service är kvar!

Audi har long-life intervaller om jag inte minns fel, alltså att de går upp till 3000mil mellan service. Kom dock ihåg att ingen motor, oavsett om det är en Audi, Bmw eller gammal Volvo, mår bra av så långa intervaller och det har förekommit mycket motorproblem hos Audi kopplade till långa intervaller. Generellt är Audi dyra i service vad jag erfar, men Audi-folket får fylla på om jag missat något. De två VW Passat TDI170 (2006 och 2010) vi haft på jobbet har dock inte varit direkt billiga i service. smile

BMW:s större motorer som sitter i en bil ifrån 2007-2008 som trådskaparen är ute efter, blir jävligt svåra att hitta för 200 000kr. Ska man dra på rejält så varför inte en 745D eller en Audi A8 4,2 TDI, bägge varianter är bättre/trevligare än en E90 men det är inte vad trådskaparn var ute efter, med tanke på priset. Lika lite som priset på en 335I, eller 335D matchar trådskaparens krav.

No offence, I´m just saying.

Nej men likväl som man kan rekommendera andra bilar än de han nämner kan man kanske övertyga honom att köpa en lite äldre bil? Runt 200.000:-, säg 220´ som max efter prut innebär att han kan titta på bilar som kostar nästan 250.000:-. Nu blev det lite enklare att hitta starkare exemplar va? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Mustangfrälst
199 Inlägg
3 april 2011
#16
Mustang årsmodell 05+ har ett serviceintervall på 800mil,
En service kostar dryga 1600kr(olja filter vätskor och kontroll).

Bränsleförbrukning blandad 1-1,2L/mil.
Landsväg: 0,86-0.94L/mil.

Skatt:
05 2400kr/år
06+ (koldioxid baserad): ca 3400kr/år

Mustang information hittar du här: http://www.mustangclubsweden.org

Mvh
Danne

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

414 Inlägg
4 april 2011
#17
Rquired skrev:
men skillnaden att en 535i inte existerar.

Jodå, 535i existerar, även i e60 kaross, dock grymt ovanlig på denna sidan av vattenpölen smile
Tex: http://www.blocket.se/goteborg/BMW_535_ … 11&w=3
Senast redigerat av Powe_R (4 april 2011)


Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 april 2011
#18
Powe_R skrev:
Rquired skrev:
men skillnaden att en 535i inte existerar.

Jodå, 535i existerar, även i e60 kaross, dock grymt ovanlig på denna sidan av vattenpölen smile
Tex: http://www.blocket.se/goteborg/BMW_535_ … 11&w=3

Ok, jag syftade på att den inte såldes här som ny. I Amerika har Bmw sina egna motoralternativ och ibland helt egna motorer. Tex. så är 328i E90 ett exempel. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

26 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
#19
Castel tack för svaret på mustang.

Nu börjar det gå utför :-) Jag vill inte ha så stor motor och vill helst komma så billigt undan som möjligt i månaden. Så en Audi A4 2.0TDI låter som ett bra alternativ. Men hur är det med Diesel bilar nu för tiden? Vad jag har hört är det inte bra med kallstarter på morgonen och liknande. Kan ni dra lite för och nackdelar? Jag har hittat en jätte fin A4 2.0TDI för ca 200.000:- som gått 4000Mil och den passar mina kriterier.

Och är det värt att köpa en nyare bil? Och vad tippar ni på för värdeminskning på 5 år? Och vad bör man tänka på när man köper Diesel?



Sök