3181
Sök

Fruset slutsteg?

191 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
I vintras hade jag mitt slutsteg sittandes i bilen hela säsongen. Det kanske inte var skitsmart...
I höstas så hade jag bra basljus i bilen, steget drev 2 st 12" basar. Det var bra tryck i bastrummorna. Men nu när jag spelar så låter ljudet jätte lamt. Inget tryck alls, och allt låter uselt. Det är samma inställningar på stereon och på steget. Så vad tror ni det beror på?
Köpa nytt steg eller?

21 761 Inlägg
6 april 2011
Har bilen varit avställd under vintern menar du?

191 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Nej bilen har jag kört med, men slutsteget har suttit kvar i bilen under vintern som va typ 20 grader kall...

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 april 2011
HayesNine skrev:
Nej bilen har jag kört med, men slutsteget har suttit kvar i bilen under vintern som va typ 20 grader kall...

Det gör väl alla slutsteg?

191 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
man kanske är rädd om det och tar in det... men det var inte det tråden handlar om.

21 761 Inlägg
6 april 2011
Har du inte spelat någonting alls under vintern?

Kylan är normalt sett inget problem för bilslutsteg, däremot kan ju fukt tränga in och om man har någon form av läckage i närheten av steget så finns förstås risk att det tar skada. smile

1 298 Inlägg
6 april 2011
Jag hade liknande problem med mitt slutsteg/bas i vintras när de va så in i fasiken kallt. Men jag kom fram till att de va konen på baselementet som blev segt och stelt av kylan och basen spelar bra nu. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Bilslutsteg är ju just avsedda för bilar och de förhållanden som råder i en bil!

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

191 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Pendulum skrev:
Jag hade liknande problem med mitt slutsteg/bas i vintras när de va så in i fasiken kallt. Men jag kom fram till att de va konen på baselementet som blev segt och stelt av kylan och basen spelar bra nu. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Bilslutsteg är ju just avsedda för bilar och de förhållanden som råder i en bil!

Jo det där med att högtalarna är lite slöa när det är kallt har jag xå märkt. Men nu är det ju upp emot 10 plus på dagarna... Men de kanske inte har acklimatiserat sig än? Hmmm. Kanske ska avvakta tills våren kommit på riktigt.

1 298 Inlägg
6 april 2011
HayesNine skrev:
Pendulum skrev:

Jo det där med att högtalarna är lite slöa när det är kallt har jag xå märkt. Men nu är det ju upp emot 10 plus på dagarna... Men de kanske inte har acklimatiserat sig än? Hmmm. Kanske ska avvakta tills våren kommit på riktigt.

Kanske de kanske. Känns baskonen stel då?

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

191 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Pendulum skrev:
Kanske de kanske. Känns baskonen stel då?

hmmm, så smart att jag kollat det har jag inte varit...

Sök