Ankerberg skrev:
poont skrev:
Beror ju helt på, men ett riktpris är iaf 15 tusen, som sagt, beroende på
15 loppor låter väll ändå ganska saftigt? eller tänker jag fel. Hur som helst beror det på ditt färgval olika färger olika dyrt. Lite som att köpa en stol. En vanlig 250 kr en snyggare 1000 kr. Du får hoppas på att ditt färgsmak har en rimlig peng!
Sen beror det ju på hur mycket jobb du har gjort själv på bilen. Altså slipning och massa annat. Tex om du ska få rost lagat osv. Hör med olika lakeringsfirmor. Kolla även på nätet var de privatpersoner rekommenderar det finns både bra och dåliga firmor! Du kan även be lackeringsskolor att lackera bilen. Tar längre tid och blir oproffsigare men ändå inte fy skam!
Jag tror du kan komma undan på runt 10 000ingen.
Uppmärksamma att jag inte är en lackeringsexpert så andra får gärna rätta mig om jag har skrivit rent åt ...
Vilket som Lycka till med att få färg på bilen!
får du en hellack för 10K utan att göra något förarbete så slå till...
färgen spelar mindre roll, visst, du kan rolla den med hammarlack, men ska du ha billack så kostar lacken mer eller mindre lika mycket oavsett färg, runt 5-700 kr/liter om det är solid eller metallic, dyrare blir det först när du väljer candy eller kameleont-lacker, dvs fler än 2 lager (bas + klarlack) eller riktigt avancerade baser.
men sen ska du inte glöma slipgrund, klarlack, spackel, tejp, maskering, förtunning, slippapper, silar samt en hel del timmars förarbete utöver själva lackningen.
Sen uppvärmning av lackbox osv osv osv, så som sagt, får du en hellack (som blir bra i dess rätta bemärkelse) för 10K så är det bara slå till innan lackeraren ångrar sig.
mellan 15-20K är mer en rimlig siffra om du inte gör något själv, vilket heller inte många lackerare låter dig göra eftersom de då inte kan garantera resultatet.
är det "innanför dörr" så får du räkna med 20-25.