3477
Sök

Någon som vet var jag kan få tag på höger framskärm (fk: 404) till 240 -87?

12 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Jag har med ljus och lykta sökt efter en höger framskärm med färgkod 404 till en -87:a. 404 är light blue metallic. Det ska fungera med 410 och 307 också. Kan någon hjälpa mig med detta? Just nu sitter det på en mellanblå skärm, vilket inte ser alltför snyggt ut. Det verkar vara väldigt ont om ljusblå metallic. Hjälp mig! /Jesper

93 Inlägg
16 april 2011
Är la bara att lämna in på lack?

12 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Självklart kan man göra det, men med tanke på vad skärmar kostar på typ Bildelsdatabasen så är det ju kanon om man kan få tag på en begagnad. När jag kollade vad omlackering skulle kosta fick jag en offert på 3000:-.

93 Inlägg
16 april 2011
Jovisst kostar det en slant. Men det blir fint också.

Kan vara värt att höra runt bland lackfirmor osv, finns nog någon som kan fixa det billigare.

Håller själv på endel med lack och det är inte farligt mycket jobb att blåsa på en skärm så borde gå att komma undan billigare.
Var bor du?

12 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Jag bor i Nacka utanför Stockholm. Har du några tips på bra lackfirmor? På V-parts kan man ju köpa helt nya skärmar. Tror du att en lekman (jag) kan klara av att lacka en sådan själv?

12 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Dom hade inte längre nya framskärmar på V-parts.sad

93 Inlägg
16 april 2011
Volvo har nya framskärmar om de inte har utgått.

Men det är ingen större skillnad på att lacka om en bra begagnad skärm jämfört med att lacka en ny.

Om du inte har någon lackeringsutrustning så kommer det bli dyrare att lacka själv då man lär köpa endel grejer.

12 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Tack för dina trevliga inlägg!!!
Kul med personer som vill tipsa och hjälpa.
Jag ska kolla upp lackeringsfirmor samtidigt som jag håller utkik efter en begagnad skärm med rätt färgkod.

Vem vet? Snart kanske någon här på forumet hör av sig och har en sådan skärm till salu? Då blir jag riktigt glad!

Sök