Tjena går i tankarna om att köpa en Volvo, har en budget på ungefär 5000-6000 kr, möjligtvis 7000 om det verkligen är värt det! Jag har funderat på 740/850/940/960, vilken av dem här tycker ni jag ska satsa på? Kollat ganska mycket på 740, Gle/glt/, gle modellen har bara 115? Hästar medans glt modellen har 160? hästar... om jag har rätt för mig! Har ALLA glt modeller 160hästar? Den från -90 har den 160hästar? Den heter GLT på blocket, men i extrainfon står det bara 115hästar, stämmer det eller? Kan ej kolla reg nr på den...
Om man ska trimma någon av bilarna, är det värt det? Och vad finns det att göra, jag tror nog inte jag har råd att skaffa en Turbo modell, med en budget på cirka 6000:-... Kan man sätta dit en turbo själv, eller det blir en massa jobb? Tror ni att jag kommer märka en jätte skillnad på gle och glt modellerna?
Egna åsikter: Vad tycker du om 740, eller överstående bilar, är det värt att skaffa en sådan. Ska man satsa på en glt eller gle? Dem är inte gammla och trötta eller?
Annars har ni någon bil ni kan rekomendera som första-bil? Krav: Ingen ford och ingen automatare...
Om jag nu får tag i en bil, det första jag gör för att få upp prestandan, är? Ska inte överstiga hela den svenska budgeten i pris... Ska eventuellt ocså sänka bilen, räcker det med att jag kapar av fjädern? Kjolpaket och vinge osv, var kan jag få snygga-billiga inom sverige?
Hoppas jag gjorde en så läslig text som möjligt, eventuella stavfel bjuder jag på
Bilen kommer bli min förstabil som sagt! Uppskattar verkligen alla svar och tips jag kan få
Mvh Fredde!