Monterade nya fälgar och däck med dim 235/35/19 ET 35 på min mb w202. Ett litet gupp i 50 så slår det i direkt på båda sidor. Det är omöjligt att trycka ner bilen för att kika vart i skärmkanten det tar i. Det skiljer bara 2% i rullomkrets mot för gamla fälgarna och dom har aldrig tagit i. Gummimellanlägg för att få fjädrarna styvare? Vad finns det för lösningar?
Jo, då är det de som gör det. Är det bara att valsa skärmkanterna eller kan man lägga in mellanlägg i fjädern för att få den styvare tex http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Fram- … lagg-6-st/ sånna. Andra alternativ?
Då ska man ha styvare så måste man väl sänka 35-40mm så det blir väl inte så mycket bättre av det? Eller är jag helt fel ute?
Njaa större fjäderdiameter fungerar också. Inte säkert det finns att köpa dock Men nya fjädrar borde ha lite bättre spänst och nya stötdämpare trycker förmodligen tillbaka fjädern till ursprungsläget fortare än en sliten.
Kanske går att bearbeta skärmkanterna lite för att de ska få plats ordentligt, men bäst är nog kanske att höra med någon som har en W202/C-klass som kör 19" och se hur personen har löst det. Svenskt klubbforum för "mercedesianer": http://www.mbsca.com/forum/index.php
**
Enklaste alternativet borde väl vara att köra med smalare däck och kanske fälgar också.
Hur långt har bilen gått? Kanske kan vara dags för byte av stötdämpare åtminstone.
Kanske går att bearbeta skärmkanterna lite för att de ska få plats ordentligt, men bäst är nog kanske att höra med någon som har en W202/C-klass som kör 19" och se hur personen har löst det. Svenskt klubbforum för "mercedesianer": http://www.mbsca.com/forum/index.php
**
Enklaste alternativet borde väl vara att köra med smalare däck och kanske fälgar också.
Hur långt har bilen gått? Kanske kan vara dags för byte av stötdämpare åtminstone.
Okej, ska kolla in där. Den har gått strax över 20 000 mil så nog börjar det vara dags alltid
Smalare däck eller fälgar är inte ett alternativ i nuläget.