2563
Sök

Porsche 911 carrera gts. någon som har provkört?

23 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
Fick ett fint erbjudande om att byta in min z6a mot en 911 gts med några kronor emellan.
Så tänkte höra om någon provkört eller hört något om den?
rolig? vardaglig? misslyckande? värt att fundera på att byta ens?

115 Inlägg
24 april 2011
Om det är Corvetten du vill byta så gör inte det! Den är ju hundra gånger grymmare om du frågar mig smile

23 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
Upps z06a skulle de stå ja.  Så du tror inte porschen skulle vara något liknade i körglädje och så? Den verkar ju rätt så go.

115 Inlägg
24 april 2011
Jo den är säkert rolig o köra osv, men tror nästan Corvetten är mer körglädje, motorn är ju ett riktigt kraftpaket, sen så åker man ju inte speciellt skönt i en porsche, visserligen har jag inte kört just den där men den jag åkte i var ingen komfort direkt tongue

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
24 april 2011
Jag själv älskar porscharna ! inte åkt en gts tyvär ... men har provat några andra modeller och de har varit super ! de jag har provat är 996 carrera och 964 carrera + 924 ... tycker om de alla 3 smile tycker även det är ganska bra komfort i de !

sen vet jag inte så mycket om corvetten, det ska tydligen va en jävla skillnad mellan c5 och c6, har endast åkt en c5a och den blev jag absolut inte imponerad utav

1 212 Inlägg
24 april 2011
behåll corren och vårda den väl... om du gör dig av med den idag kommer du att ångra dig långt fram i livet.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

28 Inlägg
24 april 2011
Jag hade med lätthet bytt till Porschen, Porsche är en riktig kvalitetsbil, inget ont om amerikanare o sånt, men jag har haft en Viper Srt10-05 och detaljarbetet i bilen lämnade mycket att önska, sen kanske corvetterna är mycket bättre, men känslan jag fått av jänkare är att det maskinella är grymt, men detaljarbetet är riktigt värdelöst. Dock är jag porsche frälst och kanske inte är så objektiv smile
Senast redigerat av Quken (24 april 2011)

23 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
jaaa tycker inte corvette är så långt efter nu. visst de är mkt plast och halv bra känsla. men tycker det är de i de flesta bilar nu förtiden. men kanske ska ta sig tid och boka en provkörning. som sagt porsche är ju alltid en porsche smile

28 Inlägg
25 april 2011
Tob skrev:
jaaa tycker inte corvette är så långt efter nu. visst de är mkt plast och halv bra känsla. men tycker det är de i de flesta bilar nu förtiden. men kanske ska ta sig tid och boka en provkörning. som sagt porsche är ju alltid en porsche smile

Joo det är det ju faktiskt, och man får ju också lite vad man betalar för, en begagnad viper 05a med drygt 2000 mil på mätaren, ca 400 tusen, motsvarande porsche med samma körflädje osv det är ju en GT3a och en 05a sådan med 2000 mil får du ju pröjsa en 700 tusen för. Så betalar man 400 tusen för en sportbil så är det väl inte så konstigt att allt inte är helt hundra, men jag tycker helt klart du ska prova porschen! tror inte du kommer bli besviken! Själv ska jag ner till tyskland snart och hämta mig en GT3a! smile och btw, GTS:en går som satan!

23 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
jo sant de flesta porscharna håller priset väldigt bra, men får nog bli och provköra och se om den är något rolig att köra smile ijämförelse mot corvetten

Sök