varför så komplicerat finns ett enklare sätt som funkar fint på t.ex vinter bilen mät avståndet mellan fälgkanterna i "bakre" kanten sen så gör du samma i främrekanten altså mellan fälgarna så gjorde dom för i dom mest basic verkstäderna funkar kanon.men det är något mer presision i isakare guiden. hoppas ni förstod. men annars en väldigt fin guide.
Betala 500kr för att få det gjort med laserprecision...men har man mekplats och grejer och är snål så kan man ju smutsa ner sig lite och göra det själv
varför så komplicerat finns ett enklare sätt som funkar fint på t.ex vinter bilen mät avståndet mellan fälgkanterna i "bakre" kanten sen så gör du samma i främrekanten altså mellan fälgarna så gjorde dom för i dom mest basic verkstäderna funkar kanon.men det är något mer presision i isakare guiden. hoppas ni förstod. men annars en väldigt fin guide.
Problemet med dagens bilar är att man inte kommer åt att mäta mellan fäljkanterna, det är därför jag gjort mig en sticka.
Och det finns en massa andra sätt att ställa in den, det här var mitt sätt, det är givetvis helt fritt att använda nått annat sätt eller lämna in bilen.
Det är ju oftast trevligare att meka själv och lägga 500:- på något trevligt till en själv istället?
Du har fattat nöjet med att pyssla med sin bil
Att ställa in den själv spar ju inte barar lite pengar, det ger oxå kunskap och lite problemlösningar. Hur får jag loss den här rostiga styrleden ?? Hur mycket ska jag skruva ?? Hur lyckas jag få ratten rakt ??
Det är ju oftast trevligare att meka själv och lägga 500:- på något trevligt till en själv istället?
Du har fattat nöjet med att pyssla med sin bil
Att ställa in den själv spar ju inte barar lite pengar, det ger oxå kunskap och lite problemlösningar. Hur får jag loss den här rostiga styrleden ?? Hur mycket ska jag skruva ?? Hur lyckas jag få ratten rakt ??
Att ratten hamnar snett beror ofta på att bakvagnen står snett, flytta inte ratten utan att vara säker på att styrstagen sitter tillräckligt inskruvade!!!
Bara ett tips!
Senast redigerat av Masterworks (30 december 2007)
varför så komplicerat finns ett enklare sätt som funkar fint på t.ex vinter bilen mät avståndet mellan fälgkanterna i "bakre" kanten sen så gör du samma i främrekanten altså mellan fälgarna så gjorde dom för i dom mest basic verkstäderna funkar kanon.men det är något mer presision i isakare guiden. hoppas ni förstod. men annars en väldigt fin guide.
Problemet med dagens bilar är att man inte kommer åt att mäta mellan fäljkanterna, det är därför jag gjort mig en sticka.
Och det finns en massa andra sätt att ställa in den, det här var mitt sätt, det är givetvis helt fritt att använda nått annat sätt eller lämna in bilen.
okej de var så trångt. då var det ju en perfekt "uppfining" du har gjort
En fråga bara, när du snurrar hjulet, hissade du upp bilen då eller rullade du bilen frammåt?
Har man som mig ett brett men kort garage, så har jag bara 1 meter till dörren när bilen står med arslet mot väggen. Kan inte rulla han så långt.
För att hissa upp bilen är ingen ide, hjulvinklarna ändras ju när bärarmarna är i olika positioner.
Man måste rulla den, och det kan ju bli lite knepigt i ditt garage, men det borde gå, ett normalt halvt däck är ju runt 90 cm, men du kanske måste öppna dörrarna Lyfter man bilen, för att justera exvis, så måste den rullas en bit för att hjulen ska hamna i rätt vinkel innan man mäter igen.