3186
Sök

64 liters sluten låda till kicker c12 (comp) för stor?

26 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
hejsan! håller på och bygger om lite med ljudet.
har idag hållit på och byggt lådor till mina basar. jag har en kicker c12 och en billigare 12" från orion.
(ska sitta i olika lådor).
men nu til frågan. Blir en sluten låda på 64 liter för stor, och vad ger det i sin tur för effekt?
tänkte göra den mindre men den måste nästan vara 4 dm bred och hög för att det ska gå och skruva dit basen sen, det ända man kan minska isåfall är djupet som nu ligger på 4dm.

gjorde lådan 4dm åt varje håll.
vad borde lådan annars vara för mått. om man tar ner på djupet tänkte jag.
eller kommer det ändå spela på bra i lådan som jag håller på och bygger nu?

tack på förhand!! cool

26 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
orion cobalt heter den. 200 rms tror jag

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
28 april 2011
Blanda inte basar i samma bil bli inte bra.

Kör en Comp 12" i portad låda på 40L med ett 4" 30cm långt rör så blir du troligtvis mycket nöjd.

MVH//Björn

26 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
okejokej... men är lite sugen på att testa iallfallafall med båda. men visst blir 64 liters lådor för stort?

Men väggen där basen ska sitta måste vara nästan 4dm p.g.a baselementets diameter. Men isåfall får man väll ha väggen som basen sitter på 4 dm. Sen bygger man sidoväggarna 5cm in på den skivan som basen sitter i och kortar av djupet med 1dm...

då blir dom nya måtten invändigt:
Bredd: 3dm
höjd: 4dm
djup: 3dm
Volym = 36 liter.

fortfarande för stort?
Senast redigerat av rowbn (28 april 2011)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
28 april 2011
rowbn skrev:
okejokej... men är lite sugen på att testa iallfallafall med båda. men visst blir 64 liters lådor för stort?

Om du vill hoppa från ett tak och någon med erfarenhet säger att nej det är inget bra.. du kommer slå ihjäl dig, är det så smart att prova ändå? wink

Säger inte att det blir skitfel, men även min erfarenhet säger nej nej till den idén.

Använd EN bas.
Senast redigerat av Tokken (28 april 2011)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 april 2011
rowbn skrev:

Men väggen där basen ska sitta måste vara nästan 4dm p.g.a baselementets diameter. Men isåfall får man väll ha väggen som basen sitter på 4 dm. Sen bygger man sidoväggarna 5cm in på den skivan som basen sitter i och kortar av djupet med 1dm...

då blir dom nya måtten invändigt:
Bredd: 3dm
höjd: 4dm
djup: 3dm
Volym = 36 liter.

fortfarande för stort?

dbakuten skrev:
Blanda inte basar i samma bil bli inte bra.

Kör en Comp 12" i portad låda på 40L med ett 4" 30cm långt rör så blir du troligtvis mycket nöjd.

MVH//Björn

roll

26 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
okej då kör jag en bas så... kickern. men om jag inte kan/orkar bygga en portad låda. `Funkar det då med en sluten låda på 36 liter ?

Sök