3496
Sök

Lustig sk chipp bilen går oroligt bmw 525tds -95

739 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
#1
sitter en vipp brytare fram i nån box på höger sida slår man på den går bilen oroligt på tomgång samt mkt bra när man plågar.. någon som kanske har någon ide vad den har för funktion och om det är bra att köra med den så ..köpte bilen igår han ja köpte av har gjort det själv något med styrboxen men vad vet i fan
Senast redigerat av agadiffen (19 mars 2010)


739 Inlägg
Forummoderator
26 341 Inlägg
19 mars 2010
#3
Vilken bil gäller det?
Har du provat öppna och se vart kablarna leder?
Frågat tidigare ägaren vad människan har gjort?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

739 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
#4
bil modell står i rubrik enn bmw 525tds men har kollat mer nu det är som en volym ratt oxå som man skruva på ..som sakt kör man med det inkopplat och max så går bilen som en raket jämfört omm det är avstängt .. men min fråga är vad kan det vara som påverkas av rattar och knappar inkopplat vid styrboxarna


365 Inlägg
19 mars 2010
#5
Låter som en helt vanlig dieselbox..

Går den oroligt på tomgång har du skruvat för mycket :p

Skruva tillbaka den tills det att den knappt/inte ryker på fullgas när du har skapligt med varv smile

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

739 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
#6
men vadå vanlig kablarna är ju skarvade direkt på kabel stammen som går in i rätta styrboxen ser riktigt klåpigt ut med eltejp


är det skadligt att åka med den fullt på skruvad ?  kan något paja?
Senast redigerat av agadiffen (19 mars 2010)


739 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
#7
vore kul om någon visste vad ja har för lustigt i bilen


739 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
#9
mpower1 skrev:
visa med en bild

ja drar ner å knäpper en bild


739 Inlägg
2 011 Inlägg
19 mars 2010
#11
Kan du inte ringa och prata med förra ägaren?

Inte farten som dödar. Det är stoppen

183 Inlägg
19 mars 2010
#12
Kan det inte vara en vippel till något elektroniskt styrt laddtryck? när den är på kanske du laddar 1,6bar  och när den är av 0.8?


739 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
#13
poont skrev:
Kan det inte vara en vippel till något elektroniskt styrt laddtryck? när den är på kanske du laddar 1,6bar  och när den är av 0.8?

fy fan 1,6bar det är rejält undra om det är bra


1 210 Inlägg
20 mars 2010
#14
De är en vanlig diesel box.. du byglar in dom så där.. fast han som gjort de har gjort de som en tattare! som en kille tidigare sa.. du har den uppställd för mycket.. och du ska inte skruva på den under resa.. läs på www.kcr.se så kan du få mera info hur den fungerar..

boxen manipulerar signaler i orginal styrbox så den ger mera bränsle.. därav mera ladd tryck.. en diesel bil har ingen liknande laddtrycks styrning som en bensin turbo bil.
Senast redigerat av Ekis! (20 mars 2010)

65 Inlägg
20 mars 2010
#15
1,6 är oskadligt.. diesel.. men ta bort skiten för o va på de torra o gör en riktig chippning, skruvning. mvh.

65 Inlägg
20 mars 2010
#16
Ekis! skrev:
De är en vanlig diesel box.. du byglar in dom så där.. fast han som gjort de har gjort de som en tattare! som en kille tidigare sa.. du har den uppställd för mycket.. och du ska inte skruva på den under resa.. läs på www.kcr.se så kan du få mera info hur den fungerar..

boxen manipulerar signaler i orginal styrbox så den ger mera bränsle.. därav mera ladd tryck.. en diesel bil har ingen liknande laddtrycks styrning som en bensin turbo bil.

håller med. du är på rätt spår

4 Inlägg
25 mars 2010
#17
Den får bara mer diesel wink Jag satte motstånd mellan plusen och jorden till kablarna som sköter bränslemängden på den elektiska pumpen så med potentiometern kan man ställa hur mycket extra sås den ska skicka på . Anledningen till att den går ojämt är att jag tog bort egr ventilen.Detta kostade mig 50kr istället för 5-6lapp för en jäkla KCR ! Kört ifrån 525 tds med kcr med detta.  Mvh


43 Inlägg
3 maj 2010
#18
Fredda_R skrev:
Den får bara mer diesel wink Jag satte motstånd mellan plusen och jorden till kablarna som sköter bränslemängden på den elektiska pumpen så med potentiometern kan man ställa hur mycket extra sås den ska skicka på . Anledningen till att den går ojämt är att jag tog bort egr ventilen.Detta kostade mig 50kr istället för 5-6lapp för en jäkla KCR ! Kört ifrån 525 tds med kcr med detta.  Mvh

Är det lätt att koppla in motstånd som du prata om?



Sök