3454
Sök

Tips på basar som ska drivas av ett sinus live steg

3 187 Inlägg
13 maj 2011
TT-Avant skrev:
big-jepp skrev:
vovlo_duett121 skrev:

Haha smile Men så du tror jag kan bli nöjd med dom basarna och steget ihop?

Fundera på 2 st http://www.blekingebilradio.se/product. … gory_id=20

Men då tror jag inte steget orkar med riktigt? Hur mycke pallar egentligen de där steget? Hur pass kraftiga basar går de dra på med?

eftersom de är dubbla 4 ohms spolar på dom basarna så kan du koppla steget i 2 ohm som lägst och då räcker inte effekten till 2 basar..
så antingen 1 bas och 1 steg eller 2 basar och 2 steg wink

Va? det är singel 4ohm på DEN basen, men det finns dem med dubbla oxå.

Dock så blir det ju ändå 2ohm i slutändan då det blir 4/4ohm=2ohm.. tongue

haha sorry my bad!
kollade på bilden där det var 2x4 ohms spolar wink

3 187 Inlägg
13 maj 2011
vovlo_duett121 skrev:
Detta hittade jag http://www.ljudstudion.se/hertz-2x12--m … c-369.aspx

Kan de vara nått?

gillar deras beskrivning:
Baspaketet som spelar ifrån allt. Det här paketet kan inte bara spela tokhögt utan det låter alltid bra och tight! Även när du kör de tyngsta basplattorna i bilen

vilka basar måste vara värda sina pengar, spelar ingen roll om man skickar in distad signal spelar ändå bra! helt underbar beskrivning! big_smile

6 851 Inlägg
13 maj 2011
big-jepp skrev:
TT-Avant skrev:
big-jepp skrev:

eftersom de är dubbla 4 ohms spolar på dom basarna så kan du koppla steget i 2 ohm som lägst och då räcker inte effekten till 2 basar..
så antingen 1 bas och 1 steg eller 2 basar och 2 steg wink

haha sorry my bad!

Haha, ja och du räknade fel oxå. 2x4ohms spolar ger en bas 2 eller 8ohm, då blir belastningen på steget med två basar 1 eller 4 eller 16 ohm..beroende på hur man kopplar..haha

3 187 Inlägg
13 maj 2011
TT-Avant skrev:
big-jepp skrev:
TT-Avant skrev:

haha sorry my bad!

Haha, ja och du räknade fel oxå. 2x4ohms spolar ger en bas 2 eller 8ohm, då blir belastningen på steget med två basar 1 eller 4 eller 16 ohm..beroende på hur man kopplar..haha

till och med det.. inget bra meddelande det, men nu är det fixat smile

6 851 Inlägg
13 maj 2011
big-jepp skrev:
TT-Avant skrev:
big-jepp skrev:

haha sorry my bad!

Japp, det va inget personligt mot dej eller något, alla kan gör fel ibland *ja jag oxå självklart, men ytterst sällan..hahaha lol*. Men ville bara förklara för TS så det inte blir några missförstånd wink

3 187 Inlägg
13 maj 2011
TT-Avant skrev:
big-jepp skrev:
TT-Avant skrev:

Japp, det va inget personligt mot dej eller något, alla kan gör fel ibland *ja jag oxå självklart, men ytterst sällan..hahaha lol*. Men ville bara förklara för TS så det inte blir några missförstånd wink

japp, helt rätt! bra att du påpekade det! smile

1 400 Inlägg
14 maj 2011
Hertz basarna låter riktigt trevligt i EN SLUTEN låda, Tycker att det är en skam att sätta dom i en portad.
Men för att dom ska komma till rätta i en sluten låda så behöver dom mera effekt av bra kvalité

Dom spelar bra på djupet men inte tokhögt. Jag körde med två 15" och matade dom med ca 2200wrms styck.

Men tänk på att du ska ha ett framsystem som kan möta upp dina basar-

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

6 851 Inlägg
14 maj 2011
Micke, har du testat köra dem i portad låda? Jag testa min 15 i portad efter Hertz rek. Och tycker den lät bra, även i portad. Men visst,bättre i sluten,men helt ok i portad oxå ;-)

1 400 Inlägg
14 maj 2011
TT-Avant skrev:
Micke, har du testat köra dem i portad låda? Jag testa min 15 i portad efter Hertz rek. Och tycker den lät bra, även i portad. Men visst,bättre i sluten,men helt ok i portad oxå ;-)

Vist har jag provat det. Testade i 50,55,60L lådor.
Fördelen var ju att det spelar lite högre.

PS.Jag är ganska kräsen på hur en sq bas ska låta;) Men vist funkar det.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

6 851 Inlägg
14 maj 2011
Ok.vad hade du för port? Jag körde en 4a på ac20 med trattar. Men sant,den är bättre i sluten. Men vill man poppa runt så funkar portad som även låter bra.

Sök