dom flesta som kör visserligen med 968 spridarna hamnar på 3.2 bar.. så om jag inte tänker fel så bör det vara över det, typ 3.5 kanske? (om man byter till 3" LMM)
Spridare bör alltid köras på det tryck de är specade vid. Några hekto kan man förstås alltid justera, men för mycket avvikelse påverkar spridarbilden negativt. Onödigt högt bränsletryck ställer förstås högre krav på pumpar, filter, slangar och anslutningar också. Plus att bensinen blir varmare och det är inte bra. Så det bästa är att leta tag i spridare som flödar lagom vid specat tryck.
Spridare bör alltid köras på det tryck de är specade vid. Några hekto kan man förstås alltid justera, men för mycket avvikelse påverkar spridarbilden negativt. Onödigt högt bränsletryck ställer förstås högre krav på pumpar, filter, slangar och anslutningar också. Plus att bensinen blir varmare och det är inte bra. Så det bästa är att leta tag i spridare som flödar lagom vid specat tryck.
Sant! Dock kommer jag inte ladda speciellt mycket tänkte 0.9-1.1 Bar (turbo) max. Vill bara att motorn ska få ett fint flöde samt tillräckligt med soppa. Kanske inte behövs ett ställbart BTR? Funkar med original?
Vill inte få spikningar bara för att jag har för lågt soppatryck!
Vill undevika att motorn ska bli alldeles för varm pga fel soppatryck osv