2845
Sök

Opel Kadett E -87 hackar sig fram

5 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Hej, har ett problem som jag blir cp på och hoppas att de finns nån som kanske skulle kunna hjälpa mig att lösa det.

Har en opel kadett E -87:a, bilen startar fint och går bra på tomgång, men när ja kör iväg så kan ja köra en liten bit (ibland redan vid start) så börjar den och hacka i gången, får då hålla in kopplingen o varva upp den o sen slira iväg med kopplingen  o hålla högre gas, då går de bra o typ köra höga varv o låg växel o detta har hänt mig några gånger nu. ibland går den jätte fint utan några symptom, men tyvärr inte alltid, hände mig senast igår, åkte till affären o handla cigg, inga problem, men när ja skule hem så börja den hoppa på ettan redan på parkeringen, bara o varva o hålla gas sen gick de fint en liten bit o sen börja den igen...

Snälla nån som kan hjälpa mig att komma på va de skulle kunna va för fel, har bytt nya tändstift, luftfilter, gjort service på den för 1 vecka sen, bättre begagnat fördelar lock och tändkablar sitter på, även fixat bränsle slangar på den men inte bränsle filter än.
Senast redigerat av KAAB (21 april 2011)

238 Inlägg
25 april 2011
kollat på lmm:n? om det sitter en sån i den då.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
25 april 2011
Det var många kadett som gick på skroten av den anledningen redan för 10-15år sedan. Det var många variabler och på Opel löste dom problemet för ca 10K och då gick dom ett halvår till. Farsan gjorde bra pengar på dom ett tag.
Det satt ju nån typ av centralinsprut på 87 års kadett som försvann jävligt fort pga höga garantikostnader.
Om du får fart på den så sälj, jag har försökt få liv i en och det var fan inte värt jobbet.
Inte meningen att låta gnällig & grinig, jag försöker bara varna dig! smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

5 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
Löste problemet sen, va styrboxen , fick återställa tändningen me teck1:an  på saab ana...funka fel fritt nu smile

GREASEMONKEY
822 Inlägg
30 april 2011
Dom senaste 10-15 åren har jag inte sett en ända 80-tals kadett på vägarna .. Och du har en ! Dont let it go ! smile

Mvh S.Österdahl

5 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Ja planerar att försöka hålla den så original som möjligt, den går billigt o fint....gillar dom gammla klassikerna smile

Sök